توصيه‌هاي مركز بهداشت اصفهان در خصوص آلودگي‌هوا

توصيه‌هاي مركز بهداشت اصفهان در خصوص آلودگي‌هوا

به گزارش«پارما» از مركز بهداشت استان اعلام كرد : با توجه به پيش بيني اداره كل هواشناسي استان مبني بر پايداري جوي و افزايش انباشت آلاينده هاي جوي از اواخر وقت روز سه شنبه سوم دي ماه تا اواخر وقت چهارشنبه چهارم دي ماه در كلان شهر اصفهان و شهرستان هاي صنعتي و پرجمعيت لازم است شهروندان گرامي نسبت به رعايت توصيه هاي بهداشتي زير دقت نظر داشته باشند .

لذا ارائه توصيه هاي بهداشتي زير براي كاهش اثرات ناشي از آلاينده هاي هوا بر سلامت جامعه اتخاذمي‌شود.

** شهروندان محترم تا حد امكان از خروج غيرضروري از منزل و تردد بي مورد در معابر شهري خودداري فرمايند .

** بيماران قلبي و ريوي و مبتلايان به آسم، در فضاهاي باز فعاليت ننمايند و تا حد امكان از حضور در سطح شهر خودداري نموده و در منزل استراحت نمايند .

** به مديران مدارس و مهدهاي كودك توصيه مي گردد كليه فعاليت هاي فيزيكي و ورزشي در مهدهاي كودك، مراكز پيش دبستاني و كليه مقاطع تحصيلي مدارس را حذف نمايند و زنگ هاي تفريح را نيز تا حد امكان در كلاس ها سپري نمايند .

** كليه ورزشكاران و شهروندان از هرگونه فعاليت فيزيكي و ورزشي از جمله دويدن و پياده روي در اين شرايط در هواي باز خودداري نمايند .

** نوشيدن مايعات بويژه آب در شرايط آلودگي هوا نه تنها باعث شست و شوي دستگاه گوارش مي شود بلكه عطش و خشكي دهان ناشي از آلودگي هوا را نيز از بين مي برد. از طرفي با نوشيدن آب و فعاليت دستگاه گوارش، بخشي از آلودگي هاي وارد شده به بدن توسط ادرار دفع مي شود .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات