بی توجهی به حقابه زیست محیطی رودخانه ها تبعات جبران ناپذیری دارد

بی توجهی به حقابه زیست محیطی رودخانه ها تبعات جبران ناپذیری دارد



به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، حسن قاسم پور با تاکید بر اهمیت رودخانه ها به عنوان رگ حیاتی توسعه و منبع اصلی تامین آب بخش های صنعت، کشاورزی و شهری اظهار داشت: رودخانه یک اکوسیستم زنده است و همه عوامل زنده و غیرزنده آن در تعامل با یکدیگر هستند و عدم توجه به حقابه های زیست‌محیطی آن می تواند باعث خشک شدن تالاب ها و رودخانه ها شده و تبعات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

قاسم پور افزود: شناسایی دقیق مشکلات ناشی از کم‌آبی و همچنین تعیین راهکار و سازو‌کارهای مقابله با موانع موجود توسط دستگاههای ذیربط بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه ۴۶ عرصه آبی در استان اردبیل وجود دارد بیان داشت: در این جلسه مقرر شد با هدف شناسائی مشکلات و روند رهاسازی حقابه‌‌‌زیست محیطی رودخانه‌‌های بالخلوچای و قره‌سو بازدید مشترکی از محل سد و مسیر رودخانه‌های مذکور در فصول مختلف بعمل آید.

در این جلسه گزارشی از حجم آورده منابع آبی و اختصاص سهم آب از سدهای مخزنی استان برای مصارف شرب، کشاورزی، حقابه زیست محیطی رودخانه‌ها و زیباسازی شهری در سال آبی ۹۸-۹۷ و طرح‌های اجرایی جهادکشاورزی استان در پایاب سدمخزنی یامچی و تالاب نئور ارائه شد.

این جلسه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، آب منطقه ای و جهاد کشاورزی برگزار شد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات