اقدامات شهرداری تبریز در نوسازی تجهیزات امدادی تداوم یابد

اقدامات شهرداری تبریز در نوسازی تجهیزات امدادی تداوم یابد

به گزارش شهریار، محمدباقر هنربر در گفتگو با برنامه رادیویی «شهریمیز» ضمن گرامیداشت ۵ دی روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش آثار بلایای طبیعی،  اظهار داشت: با توجه به اینکه استان ما جزو ۳ استان حادثه خیز کشور است،  اقدامات ما برای شهر تبریز کافی نیست.

هنربر افزود: ۴۰۰هزار نفر در بافت فرسوده تبریز زندگی می‌کنند که اگر زلزله‌ای بیشتر از شش و نیم ریشتر رخ دهد، ۴۰۰ نفر تلفات جانی و بیش از ۴۵۰ هزار نفر مصدوم در پی این حادثه پیش‌بینی شده است.

او تصریح کرد: پیش از این جلساتی در خصوص حادثه سیل توسط شورای شهر انجام یافته بود که امروز در حوزه زلزله نیز انجام می شود. هر چند مجموعه آتش نشانی در تمام حوادث پای کار است ولی تجهیزات کافی نیست و باید بروز رسانی شده و متناسب با حوادث پیش بینی شده برای شهر تبریز باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با قدردانی از شورای شهر تبریز در خصوص توجه به بحث ورود سامانه ها در هنگام حوادث، گفت: اقداماتی انجام یافته ولی کافی نیست. ساخت و سازهای غیرمجازی که در سال های گذشته انجام یافته امروز به معظل تبدیل شده است.

هنربر با اشاره به اقدامات شهرداری تبریز و بنیاد مسکن استان در این زمینه، اظهار داشت: اقدامات خوبی توسط دستگاه هایی مثل راه و شهرسازی و شهرداری تبریز در حوزه توجه به زیرساخت ها آغاز شده که طرح بازآفرینی شهری یکی از این روش ها است که با انتقال این افراد به نقاط امن، مقاوم سازی و بهسازی خانه ها انجام می شود.

او تاکید کرد: سرانه کشور در حوزه مقاوم سازی ۴۰ درصد است ولی سرانه مقاوم سازی اماکن روستایی استان ما ۴۵ درصد است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در هنگام وقوع حادثه برای شهر تبریز، شهرداری منطقه ۲۲ تهران معینِ شهر تبریز است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات