كارگاه آموزش حفظ محيط زيست برگزار شد

كارگاه آموزش حفظ محيط زيست برگزار شد

به منظور انتقال آموزه هاي محيط زيستي بين المللي، كارگاه آموزشي به همت مركز امور بين الملل و كنواسيون ها سازمان حفاظت محيط زيست برگزار شد.
به گزارش «پارما» پايگاه اطلاع رساني و امور رسانه سازمان حفاظت محيط زيست، روز چهارشنبه چهارم دي ماه 98 در سالن سرو، مركز امور بين الملل و كنواسيون هاي سازمان حفاظت محيط زيست كارگاه نيم روزه انتقال محتواي آموزشي دوره "تغيير اقليم، سياست ها و اقدامات براي توسعه سبز و كم كربن" و " مديريت پسماند "، به ترتيب به ميزباني چين و ژاپن را برگزار كرد.

نرگس صفار، سرپرست مركز امور بين الملل و كنوانسيون هاي سازمان حفاظت محيط زيست، هدف اصلي اين كارگاه نيم روزه را به اشتراك گذاري تجربيات و اقدامات كشور ها، تقويت درك متقابل و پشتيباني از يكديگر در برابر تغيير اقليم دانست و گفت: اين نوع كارگاهها فرصت مغتنمي است تا ساير همكاران كه امكان حضور در دوره هاي بين المللي را نداشتند از يافته هاي اين دوره ها بهره برداري و توان كارشناسي خود را تقويت كنند.

مركز امور بين الملل و كنوانسيونها در تلاش است تابا توزيع مناسب دوره هاي عمومي محيط زيستي بين المللي ميان كارشناسان و مديران ستادي و استاني، در شرايط و با امكانات و تسهيلات موجود، حتي الامكان بستري براي ظرفيت سازي لازم در سراسر كشور فراهم كند،وي خاطر نشان كرد دولت چين با صرف هزينه بسيار به دنبال تثبيت برنامه ابتكاري كمربند و راه پيرو دو برنامه "جاده ابريشم" و "راه ابريشم دريايي" است كه ايران هم به آن پيوست.

در طول اين كارگاه مشورتي مباحثي از جمله برنامه هاي ملي چين در كاهش ميزان انتشار گازهاي گلخانه اي، بازار كربن، برنامه هاي ملي چين در كاهش آلاينده هاي هوا، تغييرات اقليم و اثرات اجتماعي آن، مديريت پسماند در ژاپن ، ائتلاف بين المللي توسعه سبز برنامه كمربند و راه چين ارائه و نقطه نظرات كارشناسي براي به كارگيري مناسب از آموزه ها و شناسايي چالش هاي همكاري اخذ شد.


گفتني است طي چهار دوره آموزشي در چين و ژاپن، دوازده نفر از كارشناسان و مديران ستادي و سازماني حفاظت محيط زيست كشور امكان بهره برداري از اين فرصت را يافتند.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات