دو منطقه شکار ممنوع به مناطق تحت حفاظت گاندو اضافه شد

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گاندو به‌عنوان یک تمساح تالابی گونه‌ای باارزش در منطقه بلوچستان محسوب می‌شود و توسعه مناطق شهری باعث شده تا برخوردهایی میان انسان و این گونه جانوری برای حفظ قلمروش ایجاد شود.

برخورد این حیوان با انسان برخلاف سایر حیوانات وحشی همچون  پلنگ و یا خرس که در زمان خشکسالی به زیستگاه انسان حمله می‌کنند، به‌ واسطه هجوم انسان به زیستگاه این حیوان صورت می‌گیرد، بر همین اساس اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان اقدام  بررسی و بازنگری مناطق حفاظت شده این تمساح پوزه‌کوتاه زد، به‌طوری‌که تا به امروز به مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان ۱۰۰ هزار هکتار اضافه خواهد شد.

در این خصوص وحید پورمردان در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از تدقیق مناطق حفاظت شده گاندو و اضافه شدن دو منطقه شکارممنوع به مناطق چهارگانه تحت حفاظت سازمان محیط زیست خبر داد.

وی  با بیان این‌که منطقه گاندو سال ۱۳۵۴ مورد بازنگری قرار گرفته و نیازمند ارزیابی مجدد بود، گفت: در بررسی‌های انجام شده محیط زیست استان مناطق حفاظت شده گاندو تدقیق و مناطق دارای تلاقی با جوامع محلی که هیچ گونه جانوری در آن وجود نداشت از مناطق حفاظت شده کم و دو منطقه شکارممنوع بلبل‌آب (نصرت آباد) و بزمان به مناطق چهارگانه اضافه شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مناطق حذف شده از محدوده حفاظت شده استان هیچ ارزش اکولوژیکی حفاظت‌شدگی به‌واسطه پیشرفت مناطق شهری نداشته است.

پورمردان افزود: پس از اعلام نتایج بازنگری مناطق حفاظت‌شده گاندو از سوی  اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان، این موضوع در تاریخ ۲۵ تیر ماه در شورای‌عالی محیط زیست تصویب و در انتظار ابلاغ است.

گفتنی است با بازنگری انجام شده حدود ۱۰۰ هزار هکتار به مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان افزوده شد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات