ارتقا فرهنگ شهروندی و رعایت مسائل فرهنگی از نشانه‌های توسعه یافتگی است

ارتقا فرهنگ شهروندی و رعایت مسائل فرهنگی از نشانه‌های توسعه یافتگی است

به گزارش شهریار، شهرام دبیری در آیین رونمایی از کتب فرهنگ شهروندی اظهار داشت: شهر تبریز با قدمتی ۴هزار ساله همواره از کانون های تمدن به شمار می رود و در عرصه‌های مختلفی همچون احداث نخستین چاپخانه سربی، نقد ادبی، اولین ترجمه کتاب های خارجی، نخستین دایره المعارف اسلامی، نخستین سینما و تئاتر، مدرسه ناشنوایان و... از پیشگامان نوآوری بوده است.

دبیری افزود: شهرداری تبریز با همکاری آموزش و پرورش و حمایت شورای اسلامی شهر نسبت به چاپ کتب فرهنگ شهروندی اقدام کرده است که آموزش مضامینی همچون صداقت، امانت داری، فرهنگ ساده زیستی، نقد اجتماعی، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، بهداشت شهروندی و... با این کتاب‌ها به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

او با تاکید بر اینکه فرهنگ با تغییر در رفتارهای فردی میسر می شود، گفت: به زودی در تبریز کمپین ۷ مرحله ای فرهنگ شهروندی نیز اجرا خواهد شد که امیدوارم با اجرایی شدن این برنامه ها بتوانیم در زمینه آموزش فرهنگ شهروندی و توسعه شهر گام های خوبی برداریم.

رئیس شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: هر چند در آذربایجان شرقی مدیریت واحد شهری از نظر قانونی وجود ندارد ولی مدیریت هماهنگ شهری وجود دارد و ارتباط و تعامل بین سازمان ها و ارگان ها بسیار مطلوب است.

دبیری یادآور شد: امیدوارم همان طور که تبریز عناوینی همچون شهر بدون گدا، شهر بدون معتار متجاهر و... را در شناسنامه خود دارد، در زمینه فرهنگ شهروندی نیز شهری نمونه و الگو باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات