مفاهیم سبک زندگی ایرانی-اسلامی در کتب آموزش شهروندی گنجانده شود

مفاهیم سبک زندگی ایرانی-اسلامی در کتب آموزش شهروندی گنجانده شود

به گزارش شهریار، مهدی جمالی‌نژاد در آیین رونمایی از کتب فرهنگ شهروندی اظهار داشت: شهرداری تبریز، شورای شهر و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اقدام بسیار ارزشمندی در خصوص تدوین کتب فرهنگ شهروندی آغاز کرده اند که امیدوارم در تکمیل آن بتوانیم موضوع سبک زندگی را هم به همت وزیر آموزش و پرورش در کتاب های درسی بگنجانیم.

جمالی‌نژاد شهر را موجودی زنده دانست و گفت: اگر به شهر توجهی نشود گاهی شهر می میرد. چه شهرهایی در سده های گذشته که شهرهای بسیار معروفی هم بودند، امروز اسم و رد پایی از آنها باقی نمانده است. اگر بخواهیم این شهر و روستا پویا و شاداب باقی بماند، باید توامان روح و جسم رشد کند و تنها توجه به جسم یقینا شهر و روستا را به توسعه نمی رساند.

او خاطرنشان کرد: در کنار معماری و کالبد که بسیار مهم است، توجه به روح و تعامل بین شهروندان، مسائل فرهنگی، سرمایه اجتماعی و... که به عنوان روح شهر شناخته می شوند بسیار مهم است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور یادآور شد: در چند سده اخیر عناوین مختلفی مثل شهر سالم، شهرهای سبز، شهرهای دوستدار محیط زیست، شهرهای دوستدار سالمند، شهرهای دوستدار کودک و... برای توسعه شهر مطرح شده که تمام این ها ارزشمند است.

جمالی‌نژاد با اشاره به کتب فرهنگ شهروندی تصریح کرد: هر موضوعی در ارتقا دانش آموزان باید توامان اقدامی مستمر، مداوم و همکاری و هماهنگی باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات