بهره برداری از سدهای لاستیکی در گیلان تضمین منابع آبی برای اراضی...

دکتر اردکانیان وزیر نیرو در مراسم بهره برداری از سد لاستیکی گالشکلام لنگرود و در راستای ادامه ی پویش " هر هفته _الف _ب _ایران گفت : بهره برداری از سدهای لاستیکی استان گیلان تضمینی در تامین منابع آبی برای اراضی کشاورزی است .

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان ، دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم بهره برداری از سد گالشکلام لنگرود گفت : سد لاستیکی گالشکلام لنگرود یک سد سبز است بدین معنا که وجودش موجب برکت برای منطقه خواهد بود و از آثارش محیط زیست و مردم بهره مند می شوند .

وی با اشاره به مزیت های احداث سدهای لاستیکی اظهار داشت : سدهای لاستیکی با هزینه ی کم و تخریب ناچیز و سازگاری با محیط زیست ، استفاده های فراوانی دارند و  علاوه بر بهره مندی از آب شیرین رودخانه موجب پدید آمدن فرصت های شغلی نیز می شوند .

وی ادامه داد : سد گالشگلام 2500 هکتار از اراضی کشاورزی اطراف خود را با آب مطمئن و تنظیم شده مشروب می کند و می تواند در پرورش ماهی و میگو نیز تاثیر گذار باشد .

دکتر اردکانیان تاکید کرد : امیدواریم که 11 پروژه سد لاستیکی که در حال حاضر در دست اجراست هر چه زودتر به بهره برداری برسد و در زمان معقولی مشکل تامین آب مطمئن برای حفظ سرسبزی استان های شمالی را به نتیجه برسانیم .

وزیر نیرو با بیان اینکه استان گیلان از متوسط بارش قابل ملاحظه ای نسبت به بارش کشور برخوردار است ، اظهار کرد : بیش از 1000 میلی متر بارش در سال یعنی در حدود 5 میلیارد متر مکعب آب شیرین و نعمت خداوند به این خطه سرسبز نازل می شود و ما به اندازه ی کافی سد مناسب برای نگهداشت این نعمت را نداریم و  باید مطالعات و اجرای سدها را سرعت بخشیم .

وی افزود : کسانی که دل در گرو حفظ محیط زیست دارند باید بدانند که حفظ محیط زیست یعنی حفظ کشاورزی و حفظ کشاورزی همان پایبند کردن روستاییان و اشتغال زایی است که لازمه ی این امر نیز وجود منابع آبی مطمئن می باشد .

اردکانیان با تشکر از پیگیری های نمایندگان استان در زمینه ی احداث سدهای لاستیکی گفت : در این منطقه نماینده مردم شریف شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی پیگیری های فراوانی در حوزه انتخابیه خود داشته اند و قطعا برخورداری از پشتیبانی و حمایت نمایندگان مجلس می تواند ما را در به ثمر رسیدن سریع پروژه های این وزارت در استان یاری کند .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گیلان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گیلان

    شركت آب منطقه‌ای گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات