آموزش ایمنی به بیش از 15 هزار شهروند تا پایان سال  ...

آموزش ایمنی به بیش از 15 هزار شهروند تا پایان سال ...

آموزش ایمنی به بیش از 15 هزار شهروند تا پایان سال 1400 / هزینه برای پیشگیری و کاهش اثرات سوانح، سرمایه‌گذاری است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمیدرضا موحدی‌زاده در چهارمین گردهمایی بزرگ دوام ثامن با بیان اینکه هرساله شاهد آموزش و سازماندهی بهتر و منجسم‌تر نیروهای مردمی در محلات شهری مشهد هستیم که به اختصار از آنها «دوام ثامن» یاد می‌شود، اظهارکرد: بسیار خرسندیم که تاکنون بیش از 9 هزار نفر از شهروندان مشهدی در قالب این تیم‌ها سازماندهی و آموزش دیده‌اند؛ براساس تاکیدات شورای شهر، شهرداری مشهد برنامه‌ای تدارک دیده که براساس آن تا سال 1400، بیش از 15 هزار نفر از شهروندان شهر بهشت و جوانان و دختران و پسران مشهد آموزش های لازم برای مواقع بحران را فراگرفته باشند.

وی در ادامه گفت: امدادگران و اعضای تیم‌های آموزش‌دیده دوام ثامن، برگزیده‌های جامعه شهری ما هستند چراکه این انسان‌ها از آمادگی لازم برخوردار بودند تا جزو کسانی باشند که در زمان حوادث مختلف، با حس مسئولیت‌پذیری به نجات دیگر افراد بشتابند.

نایب رئیس شورای شهر مشهد همچنین خاطرنشان کرد: امیدواریم هیچگاه حادثه تلخ و ناگواری در شهر مشهد و هیچ نقطه‌ای از دنیا اتفاق نیفتد ولی در عین حال نسبت به این موضوع دغدغه‌مند هستیم و نمی‌توان بی‌تفاوت بود؛ همیشه باید آمادگی داشته باشیم و راهکارهای کشورهای توسعه یافته در برابر حوادث و پیشگیری را رصد و مورد توجه قرار دهیم.

موحدی‌زاده با تاکید به لزوم تمرکز بر حوزه پیشگیری و کاهش اثرات سوانح سرمایه‌گذاری، افزود: هزینه کردن در این زمینه، سرمایه‌گذاری است چراکه در زمان بروز بحران می‌تواند کمترین حادثه و تلفات و ضایعات را برای جان و مال مردم داشته باشد.

وی بحران را امری فرابخشی دانست که تنها بعهده شورای شهر و شهرداری نیست و تصریح کرد: در این حوزه تمامی دستگاه‌ها اعم از استانداری، هلال احمر، اورژانس و ... باید در کنار هم باشند و تولید هم‌افزایی کنند؛ با این وجود، شهرداری در بدنه شهری حضور گسترده دارد و دوام ثامن گواه روشنی بر این مدعاست.

موحدی‌زاده با باین اینکه نیروهای امداد و نجات در دقایق طلایی پس از وقوع حوادث باید از امکانات و تجهیزات لازم برای نجات شهروندان برخوردار باشند، گفت: تلاش ما این است که مدیریت بحران شهرداری و سازمان آتش‌نشانی را به مدرن‌ترین دستگاه‌ها و تجهیزات مجهز کنیم؛ اگر با همین سرعت و دقت پیش‌ برویم، بخشی از نگرانی های جامعه در زمان وقوع حوادث برطرف خواهد شد.

وی در پایان از فعال بودن 15 سوله بحران در سطح شهر خبرداد و اظهارکرد: خدمات و برنامه های مختلفی در حوزه ایمنی در این سوله‌ها ارائه می‌شود و در زمان بحران هم از آنها بعنوان محل اسکان استفاده خواهد شد؛ در عین حال این تعداد باید افزایش یابد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات