تب ویلاسازی فروکش کرد/ قیمت برخی ویلاها در حومه تهران

تب ویلاسازی فروکش کرد/ قیمت برخی ویلاها در حومه تهران

www.BanaNews.irدر سالهای اخیر با افزایش قیمت مسکن تب ویلاسازی هم فروکش کرده است اما هنوز هم ویلاهایی در لواسان، کرج و دماوند با قیمتهای بالا خرید و فروش می‌شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در ۱۰ ساله گذشته تب ویلاسازی در اغلب شهرهای ویلایی کشور فروکش کرده است و سازندگان ترجیح می دهند به جای ساخت ویلاهایی با متراژ بالا که فقط برای یک خانواده قابل استفاده است، آپارتمانها و سوئیت‌های شیک با تعداد زیاد بسازند که سود بیشتری هم داشته باشد.

بخشی از سازندگان ویلاها هم در ۱۰ سال اخیر به ساخت شهرکهای ویلایی روی آورده اند و به جای باقی گذاشتن فضای باغ و زمین، ویلاها را در کنار یکدیگر می سازند تا استفاده بیشتری از زمین بکنند که این نوع از ویلاسازی بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است، زیرا علاوه بر قیمت مناسب نسبت به ویلاهایی بزرگ، امنیت بیشتری هم دارند.

حومه استان تهران هم از مناطقی است که به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی، ویلاسازی از گذشته، بسیار پررونق بوده و گرچه در سالهای اخیر و با افزایش قیمت مسکن در تهران، ویلاسازی به ندرت انجام شده است و حتی مالکان ویلاها تقاضای معاوضه با آپارتمان در شهر را دارند اما بازهم قشری از مردم به دنبال خرید وفروش این ویلاها هستند.

عمده ویلاها در استان تهران مربوط به منطقه لواسانات و کرج است که پس از آن منطقه رودهن و بومهن و دماوند در شرق استان هم از مناطقی به شمار می روند که مردم علاقه زیادی به خرید ویلا دارند؛ بنابراین نسبت به دیگر مناطق با قیمت بیشتری هم به فروش می روند.

در این میان خرید و فروش ویلاها در منطقه لواسانات نسبت به دیگر شهرهای اطراف تهران قیمت بیشتری دارد و با بیش از ۳ میلیارد تومان فروخته می شوند که البته این موضوع از سالیان گذشته به دلیل سکونت قشر خاصی از مردم وجود داشته است. هم اکنون هم تعدادی از چهره‌های سیاسی و ورزشی در لواسان زندگی می‌کنند.

قیمت برخی ویلاها در اطراف شهر تهران

ویلایی ۷۰۰ متری در چهارباغ با ۱۲۵ متر بنا، دوبلکس با تمامی امکانات و درختان میوه با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان به فروش می رسد و بخشی از پول با ماشین هم معاوضه می شود.

در محدوده شریف آباد ویلایی به مساحت ۳۴۵۰ متر و ۱۷۰ متر بنای مفید با استخر به قیمت ۳۵۰ میلیون تومان به فروش می رسد و ویلایی ۸۲۰ متری با ۲۰۰ متر بنای دوبلکس با استخر و مبله ۲۲۰ میلیون تومان از سوی مالک قیمت گذاری شده است.

باغی هزار متری با ۲۰۰ متر بنای دوبلکس در آبسرد دماوندهم با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان به فروش می رسد. ویلایی ۱۲۵۰ متری در کرج با ۵۰۰ متر بنا ۵۷۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

 

 

    نظرات