کاهش ۳ درصدی آب ورودی سدها

کاهش ۳ درصدی آب ورودی سدها

معاون وزیر نیرو از کاهش سه درصدی میزان آب ورودی به سدهای کشور نسبت به سال گذشته خبر داد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد حاج ‌رسولی ها صبح دوشنبه در جریان بازدید از آخرین روند پیشرفت اجرایی سد آغ ‌چای افزود: امسال شاهد کاهش روان ‌آب‌های ورودی به پشت سدها در کشور به علت کاهش بارندگی در سال آبی جاری هستیم.

وی در ادامه بیان داشت: با مدیریت انجام یافته و ساماندهی آبهای خروجی از سد امسال تا این تاریخ حجم آبهای ذخیره شده نسبت به سال قبل ۵۰۰ میلیون مترمکعب بیشتر از سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۲۴٫۲ میلیارد متر مکعب آب امسال در پشت سدهای کشور ذخیره‌سازی شده، بیان داشت: امسال برای سدها و شبکه ‌های آب کشور ۳۲ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که امسال اجازه استفاده از تسهیلات دوران مشارکت و صندوق ذخیره ارزی به وزارت نیرو داده شده که با این اقدام میزان اعتبارات در بخش سد و شبکه به ۵۰ هزار میلیارد می رسد.

سد آغ‌ چای با ظرفیت ۲۱۱ میلیون مترمکعب به همراه قسمتی از فاز اول شبکه انتقال با ۷۰۰ هکتار مساحت آماده بهره ‌برداری در شهرستان چایپاره بوده که به زودی به دست مسئولان کشوری افتتاح می‌شود و تاکنون برای این سد و شبکه آن بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

 

    نظرات