تحقق حراست برنامه محور بر اساس خردگرایی در دستور کار است

تحقق حراست برنامه محور بر اساس خردگرایی در دستور کار است


به گزارش روایط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، بر این اساس از زحمات ۱۶ ساله بهنام صادقی در این سمت طی مراسمی با حضور مسئولین امنیتی استان و مدیر کل حراست سازمان حفاظت محیط زیست کشور قدردانی و ضرغامی اکمل به عنوان سرپرست این اداره معرفی شد.
در این مراسم داود چراغی مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست گفت:  امروز دیدگاه های سنتی حراست منسوخ شده و نمی توان با این دیدگاه تاثیرگذار بود. ما در حراست سازمان شاهد تعدیل سلطه تفکر سنتی هستیم و به دنبال ایجاد حراست برنامه محور بر اساس خردگرایی خواهیم بود.
چراغی اظهار کرد:  قانون، شرع و اخلاق سه محور اصلی است که سرلوحه کار حراست خواهد بود وحراست باید اثرگذاری عالمانه، تصمیم سازی حکیمانه و پاسخگویی صادقانه را در مجموعه داشته و  در خلال انجام وظایف خویش ، عقلانیت، اعتدال، خردورزی، کارامدی و مشارکت را دردستور کار خود قرار داده و همفکری و همکاری با کلیه همکاران جز لاینفک کار حراست خواهد بود.
وی با بیان اینکه حراست باید نظارت خود را به صورت دقیق داشته باشد و در کنار آن حرمت مدیر و کارکنان حفظ شود، ادامه داد: بالندگی شکوفایی وپیشرفت سازمان، مستلزم وجود محیطی امن سالم و پویاست و حراست بر اساس شرح وظائف ذاتی خود نقش مهمی دراین رابطه دارد.
مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست افزود: بر اساس منویات مقام عالی سازمان مبنی بر اهتمام ویژه به امر آموزش در حوزه های عمومی و تخصصی لازم است مسئولان و مدیران محترم نسبت به این دغدغه ریاست محترم سازمان برنامه ریزی عملیاتی مناسبی درنظر بگیرند
وی تاکید کرد:  آموزش زیست محیطی صرفا یک هدف نیست، بلکه ابزاری کلیدی و مهم برای فراهم آوردن تغییر در دانش و رفتار شیوه زندگی مردم و جامعه است و  برای بالابردن سطح سوادزیست محیطی مردم آموزش درحوزه محیط زیست را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم.
چراغی اظهار کرد: مهمترین هدف در ارتقای فرهنگ زیست محیطی افراد جامعه ایجاد شناخت در زمینه اهمیت تعامل انسان با محیط زیست و بررسی عملکردهای مثبت ومنفی بر محیط است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز در این مراسم گفت: عضویت این اداره کل در شورای فرهنگ عمومی استان همدان با حمایت نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان میتواند همدان را در بحث های فرهنگسازی در موضوع محیط زیست پیشرو کند و انتظار داریم این مهم در استان محقق شود.
وی مسئله آب و پسماند را دو چالش مهم محیط زیستی استان همدان دانست و گفت: فرهنگسازی و آموزش در مسیر برون رفت از این مشکل ما را کمک خواهد کرد.
معاون اداره کل اطلاعات استان همدان نیز گفت: امروزه وظایف حوزه محیط زیست از جمله حفظ هوای پاک، زمین پاک و رفع ریزگرد ها با امنیت ملی کشور گره خورده و محیط زیست را نباید دست کم گرفت به طوریکه جایگاه این حوزه به سطحی خواهد رسید که سازمان حفاظت محیط زیست در شورای عالی امنیت ملی صاحب کرسی شده و حضور دائم داشته باشد و نظرات خود را مطرح کند.
وی همچنین مدیریت اقتضایی را مشکل امروز مدیریتی دانست و گفت : مدیریت باید بر مبنای اطلاعات آماری و تحلیل داده ها باشد نه بر مبنای مدیریت اقتضایی و مدیریت بر اساس اقتضای زمانی شایسته کشور نیست.
رییس حراست کل استان نیز بیان کرد: جایگاه حراست جایگاه بسیار حساسی است و به عنوان نهاد و مجموعه ای که بعد از
انقلاب اسلامی شکل گرفته از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کسانی که در حوزه حراست مشغول به فعالیت هستند باید با تقوا و دیانت باشند و خدا را در نظر داشته باشند.
وی همچنین تاکید کرد: مسئولین حراست دستگاه های اجرایی باید در حوزه it   و حفاظت اسناد دقت لازم را داشته باشند.
در پایان مراسم از زحمات بهنام صادقی رئیس سابق اداره حراست حفاظت محیط زیست استان همدان قدردانی و  مهدی ضرغامی به عنوان سرپرست جدید اداره حراست این اداره کل معرفی شد.
گفتنی است، دیدار با خانواده شهید محیطبان یاری و بازدید از منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر وگفتگو با محیط بانان این منطقه از دیگر برنامه های  این سفر یکروزه بود.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات