سرمایه‌گذاری اتباع ایران،روسیه و پاکستان در مسکن امارات ممنوع شد

سرمایه‌گذاری اتباع ایران،روسیه و پاکستان در مسکن امارات ممنوع شد

www.BanaNews.irیک فعال بخش مسکن در امارات اعلام کرد دولت امارات از مشارکت و سرمایه گذاری خریداران خارجی از کشورهای ایران، پاکستان و روسیه در بخش مسکن این کشور جلوگیری می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از نشریه عربین بیزینس، سام وانی تصریح کرد امارات اتباع این کشورها را در فهرست سیاه قرار داده است .

شرکت مالی تمویل امارات هفته گذشته اعلام کرد با توجه به تصمیم دولت امارات برای افزایش مدت ویزاهای ملکی تا سه سال این شرکت قصد دارد سرمایه گذاران خارجی را برای سرمایه گذاری بیشتر در بازار مسکن امارات تشویق کند . این شرکت قصد دارد پروژه های ساختمانی تکمیل شده در دوبی و ابوظبی را به ارزش بیش از یک تا پنج میلیون درهم امارات در اختیار سرمایه گذاران خارجی از انگلیس، آمریکا و کشورهای عربی خلیج فارس قرار دهد .

شرکت تمویل افزود وامهای مربوط برای خرید مسکن تنها در اختیار سرمایه گذاران کشورهای منتخب قرار خواهد گرفت و این اقدام موجب محرومیت سرمایه گذاران آسیایی و آفریقایی از سرمایه گذاری در بخش مسکن امارات خواهد شد . وی در ادامه افزود کشورهای خاصی مثل روسیه که هنوز نظام مالیاتی دقیق و روشنی ندارند و برخی کشورهای آسیای مرکزی به علت عدم دستیابی به استانداردهای بین المللی نمی توانند در بازار مسکن امارات سرمایه گذاری کنند . کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان و کشورهای شمال آفریقا نیز نمی توانند در بخش مسکن امارات سرمایه گذاری داشته باشند .

وی مدعی شد در مبادلات مالی صورت گرفته از سوی این کشورها حجم زیادی پولشویی صورت گرفته و دولت امارات قصد دارد جلوی این مساله را بگیرد .

بخش مسکن امارات هنوز نتوانسته است از بحران مالی سال ۲۰۰۸ بیرون بیاید و سرمایه گذاران خارجی تمایلی برای خرید مسکن در این کشور نشان نمی دهند. در نتیجه این بحران سرمایه گذاران بسیاری از کشورهای مختلف از جمله ایران متضرر شدند.

پس از وقوع بحران مالی جهان و کاهش شدید قیمت مسکن در امارات میزان خرید و فروش ملک در دوبی و ابوظبی به شدت کاهش داشته است . قیمت مسکن در امارات نسبت به اوج خود در سال ۲۰۰۸ بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته است.

 

 

    نظرات