افزایش مراقبت از پرندگان مهاجر گیلان

افزایش مراقبت از پرندگان مهاجر گیلان


ساسان اکبری پور در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه امسال جمعیت پرندگان مهاجر در مناطق حفاظت شده مطلوب است، گفت: حفظ امنیت از این پرندگان که برای زمستان گذرانی به گیلان آمده اند، به طور مستمر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از شکارچیان به صورت غیرمجاز در حاشیه مناطق حفاظت شده محیط زیستی اقدام به کومه سازی می کنند تا بتوانند پرندگان بیشتری شکار کنند، افزود: در صورت مشاهده با این متخلفین برخورد جدی می شود.

اکبری پور ادامه داد: تورهای غیرمجاز در  تالاب امیرکلایه، منطقه چاف و چمخاله و پارک ملی بوجاق بیش از دیگر مناطق زمستان گذارنی پرندگان گیلان پهن می شوند.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد: بیشترین پرندگان مهاجر استان از سرخانکل، امیر کلایه و پارک ملی بوجاق گزارش شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه علاوه بر پهن کردن تورهای غیرمجاز، برخی از متخلفین نیز به صورت خودسرانه اقدام به احداث قرق می کنند و گندم پاشی و تورگذاری اقدام به کشتار دسته جمعی پرندگان می کنند.

اکبری پور با اشاره به اینکه ایجاد قرق های شخصی ممنوع است و شکارچیان به صورت مجاز فقط باید از زیستگاه های قانونی اقدام به شکار کنند، گفت: با تلاش شبانه روزی و گشت های مشترک رویای چنین شکارچیان متخلفی را به کابوس تبدیل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در ماموریتی مشترک که با اخذ دستور از مقام قضایی و همکاری نیروی انتظامی به انجام رسید، امروز ۳۰رشته دام های هوایی صید غیرمجاز پرندگان جمع آوری شد، افزود: همچنین بازارهای فروش پرندگان گیلان که بیشتر در شرق گیلان برپا می شوند، نیز مورد رصد و پایش هستند.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست گیلان باید با افزایش حفاظت ها ایجاد امکان ملاقات فرزندان گیلان با پرندگان مهاجر را در آینده فراهم کنیم وحفاظت از پرندگان مهاجر گیلان را وظیفه عمومی است و گفت: مقابله با شکارچیان غیرمجاز ادامه دارد و باید به گونه ای از این پرندگان حفاظت شود که فرزندان ما نیز بتوانند در آینده شاهد ورود چنین پرندگانی به استان باشند.

وی افزود: از ابتدی دی ماه سال جاری در مبارزه با کالاهای قاچاق،۷۰قبضه سلاح قاچاق بی هویت که به قصد شکار پرندگان تهیه شده بودند، نیز کشف و ضبط شد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات