اختصاص اعتبار 1120 میلیارد تومان برای خرید تضمینی آب و پساب از بخش غیردولتی

اختصاص اعتبار 1120 میلیارد تومان برای خرید تضمینی آب و پساب از بخش غیردولتی

محسن بختیار در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، با تاکید بر اینکه، عنوان کرد: در لایحه بودجه سال آینده همچنین مباحث دیگری از قبیل: بسته‌های مشارکت عمومی و خصوصی برای اجرای طرح‌های منتخب با اولویت طرح‌های نیمه تمام و آماده بهره‌برداری یا پروژه‌های تکمیل شده شامل ارائه تسهیلات بانکی با نرخ ترجیحی، خرید تضمینی محصول تولیدی، ارائه تضامین حاکمیتی برای تأمین مالی خارجی، موافقت با ترهین اموال و یا محل اجرای طرح توسط سرمایه گذار غیردولتی و... نیز پیش‌بینی شده است.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو یادآور شد: در دولت تدبير و اميد و از ابتدای سال 93 به منظور اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی در قوانین بودجه سنواتی، اعتبارات ویژه‌ای از سه محل به این منظور اختصاص یافت که شامل منابع عمومی با ایجاد ردیف ملی برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و اخذ عوارض از هر مترمکعب آب شرب مصرفی شهروندان بوده است.
وی افزود: در لایحه بودجه سال 98 نیز برای آبرسانی روستایی این اعتبارات تقویت شده که شامل 20 تومان به ازای هر مترمکعب عوارض آب مصرفی شهروندان (تا سقف 96.5 ميليارد تومان) و 790 میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.
بختیار تاکید کرد: بررسي توزيع اعتبارات طرح‌های تملک دارايی‌های سرمايه‌ای صنعت آب و برق بيانگر توجه ويژه به انجام تعهدات وزارت نيرو در قبال بخش غيردولتی توليد كننده آب و برق، توجه ويژه به اقدامات نرم‌افزاری برای تعادل‌بخشی و جبران تراز منفي سفره‌های آب‌ زيرزمينی، اولويت سفرهای مقام معظم رهبری و دولت تدبير و اميد و نگاه ويژه دولت به شهروندانی مناطقی همچون خوزستان، سیستان و بلوچستان و فارس است كه در سال‌های اخير تامين آب و برق آن‌ها دچار چالش بوده است.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه در لایجه بودجه سال آینده برای 619 طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیمه تمام وزارت نیرو هفت هزار و 900 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: این اعتبارات شامل 365 طرح در فصل منابع آب با اعتباری بالغ بر پنج هزار و 100 میلیارد تومان، 50 طرح در فصل انرژی با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان و 196 طرح در فصل آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر دو هزار و 300 میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: با توجه به اولويت تكميل پروژه‌ها و طرح‌های اقتصاد مقاومتي بيش از یک هزار و 226 ميليارد تومان از اعتبارات وزارت نيرو در فصول آب و آبفا برای تكميل 54 طرح این بخش در سال 99 توزيع شده است.
بختیار افزود: تكميل مصوبات سفر مقام معظم رهبری نیز از ديگر اولويت‌های توزيع اعتبارات وزارت نيرو بوده است كه بيش از 612 ميليارد تومان از اعتبارات فصول آب و آبفا در سال 99 به طور ويژه به 40 طرح‌ این بخش اختصاص يافته است. همچنین برای تكميل و بهره‌برداری 158 طرح مصوب سفرهای استانی دولت تدبير و اميد در فصول آب و آبفا وزارت نيرو بيش از دو هزار و 685 ميليارد تومان در سال آينده اختصاص پیدا کرده است.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو در پایان گفت: در توزيع اعتبارات فصل منابع آب وزارت نيرو در لايحه بوجه سال آینده نیز حدود 17 درصد اعتبارات اين فصل برای اقدامات نرم‌افزارای شامل تعادل‌بخشی و جبران تراز منفی آب‌های زيرزمينی، علاج‌بخشی سفره‌های آبی، مرمت و بازسازی تاسيسات و ساماندهی رودخانه‌ها و سواحل اختصاص يافته است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات