طرح‌های شهری با مشارکت و جلب نظر شهروندان تهیه شود

طرح‌های شهری با مشارکت و جلب نظر شهروندان تهیه شود

طرح‌های شهری با مشارکت و جلب نظر شهروندان تهیه شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سید محمدمهدی معینی، مشاور شهردار مشهد در امور شهر انسان‌محور، در پیش همایش اخلاق و فرهنگ شهرنشینی با بیان اینکه فاصله بین مدیریت شهری و آنچه که در شهر اتفاق میفتد و شهروندان، فاصله عمیقی است، اظهارکرد: طرح‌های توسعه شهری ما در 5 دهه قبل تهیه شده که یکی از مسائل عمده ما همین موضوع است؛ طرح‌های تفصیلی و جامع ما با نیاز مردم و اینکه مشارکت آنها را داشته باشیم فاصله بسیاری دارد و مردم در زمان تصویب و اجرا مشارکتی ندارند.

وی بارگذاری طرح تفصیلی محور غرب مشهد روی سامانه شورای شهر را اقدامی بسیار ارزشمند در جهت جلب نظرات مردمی و مشارکت آنها دانست و گفت: متاسفانه دانشگاه‌های ما در بحث توسعه شهر و مدیریت شهری و تهیه و تصویب طرح‌ها نقش و سهمی ندارند که روی این موضوع باید بازنگری شود.

معینی با تاکید بر لزوم برگزاری چنین نشست‌هایی، گفت: این جلسات باعث می‌شود حرف های یکدیگر را بشنویم، هم را درک کنیم و سطح یادگیری خود را افزایش دهیم.

مشاور شهردار مشهد در امور شهر انسان محور افزود: مادامی که بین مدیریت شهری و مردم شکاف و فاصله وجود داشته باشد و شهرهایمان براساس پول‌های نامشروع اداره شود، حقوق شهروندان رعایت نخواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات