سهم منابع متحرک البرز در آلودگی هوا ۶۲ درصد است

سهم منابع متحرک البرز در آلودگی هوا ۶۲ درصد است

ایرنا - فردین حکیمی روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان کرج به وضعیت کیفی هوا البرز در ۹ ماه گذشته اشاره  کرد و گفت: در این وضعیت کیفی هوا به نسبت سال گذشته خوب بوده است، تا بیستم آبان ماه  سال جاری هیچ روز ناسالمی نداشتیم اما از این تاریخ تاکنون ۱۶ روز وضعیت کیفی هوا ناسالم برای گروه های حساس و ناسالم برای تمام گروه ها ثبت شده است .

وی اضافه کرد: بر همین اساس در ۹ ماه گذشته، ۶۵ درصد وضعیت کیفیت هوا در شرایط قابل قبول، ۲۹ درصد در شرایط پاک و پنج درصد نیز ناسالم برای گروه های حساس و یک درصد در شرایط ناسالم  برای تمام گروه ها بوده است.

حکیمی به نوسازی حمل و نقل عمومی به عنوان منبع اصلی آلودگی کرج اشاره کرد و گفت: پس از سالها تنها ۳۰ دستگاه اتوبوس به سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی کرج اضافه شده است.

وی برنامه مدیریت تقاضای سفر را یکی از برنامه های مورد غفلت قرار گرفته شده در استان عنوان کرد و افزود: نصب و بهره برداری از ۷۰ دستگاه دوربین نظارتی و پلاک خوان در هسته مرکزی شهر کرج به خوبی انجام نشده است .

حکیمی گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی ما نیاز به ارتقا، نوسازی و استفاده از فناوری های نوین دارند که در این رابطه اقدام های شاخصی صورت نگرفته و در سال۹۸ تنها پنج واحد اقدام به بازسازی تجهیزات کردند.

وی در ادامه با اشاره به وجود ۹ کانون داخلی انتشار گرد و غبار در البرز اظهار داشت: این کانون ها  مساحتی حدودر ۴۵ هزار هکتار دارند که اگر امروز اقدام نکنیم در آینده با چالش جدی مواجه می شویم.

وی اضافه کرد: تخصیص حق آبه زیستی تالاب و رودخانه ها یکی دیگر از نیازها در استان است که ۲ رودخانه طالقان و کرج بحث تونل انتقال آب مطرح بوده و موضوعی که باید تلاش کنیم حق آبه زیست محیطی  و شرب را بتوانیم تامین کنیم.

حکیمی ساماندهی پسماندهای شهری کلانشهر کرج را یکی دیگر از مسایل مورد توجه عنوان کرد و گفت: مرکز دفن حلقه دره یکی از چالش های زیست محیطی استان است که هیچ گونه پیشرفتی در بهبود روند مدیریت پسماند استان که در حلقه دره به نوعی دفن می شود صورت نگرفته است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات