وزیر نیرو فردا دوشنبه به کرمان سفر می‌کند/ حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در استان کرمان

وزیر نیرو فردا دوشنبه به کرمان سفر می‌کند/ حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در استان کرمان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان صبح فردا در سفر به کرمان نیروگاه 54 مگاواتی DG رفسنجان را با هزینه طرح 18 میلیون یورویی افتتاح خواهد کرد که در 6 واحد به ظرفیت 9.2 مگاوات به بهره‌برداری می‌رسد.
بهره‌برداری از این واحد نیروگاهی، افزایش قابلیت پایداری شبکه و همچنین کمک به صنایع پایین‌دستی منطقه رفسنجان را به دنبال خواهد داشت.
وزیر نیرو در ادامه این سفر، نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی ماهان را افتتاح خواهد کرد. افتتاح این پروژه 5.68 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در سال صرفه‌جویی خواهد داشت. از دیگر مزایای این پروژه می‌توان به کاهش انتشار گازهای آلاینده (CO2) به میزان 13.7 هزار تن در سال و صرفه‌جویی آب به میزان 4371 مترمکعب در سال اشاره کرد.
بر اساس این گزارش، دو پروژه نیروگاه 54 مگاواتی تولید پراکنده رفسنجان و نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی ماهان در مجموع به ارزش سرمایه‌گذاری 476 میلیارد تومان خواهد بود.
در ادامه این سفر، وزیر نیرو چهارمین ملاقات مردمی در سفرهای استانی را با مردم استان کرمان انجام خواهد داد و پس از آن نیز به‌عنوان جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی در استان کرمان در جلسه اقتصاد مقاومتی این استان حضور پیدا می‌کند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات