وظیفه مهم ما افزایش تاب‌آوری جامعه است/ رسانه‌ها همکاران راهبردي صنعت آب و برق هستند

وظیفه مهم ما افزایش تاب‌آوری جامعه است/ رسانه‌ها همکاران راهبردي صنعت آب و برق هستند

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانيان وزیر نیرو امروز (يکشنبه) در نشست با سردبيران و دبيران رسانه‌ها که با حضور "محمد خدادي" معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به ميزباني وزارت نيرو برگزار شد، با تاکید بر مطلب فوق افزود: با کمک رسانه‌ها بايد شيوه ناصحيح مصرف در جامعه را به سمت خوش‌مصرفی پیش ببريم که اين امر حرکت بزرگي در تاب آوري جامعه خواهد بود .
وي با بيان اينکه اين نشست با هدف مفاهمه بيشتر بين وزارت نيرو و رسانه‌ها تشکيل شده است، گفت: کمک به افزايش تاب‌آوري جامعه در شرايط تحريم از جمله اهداف اين‌گونه نشست‌هاست؛ چراکه تحريم‌هاي تحميلي بیشتر به سبب نقطه‌ضعفی به نام بدمصرفی در جامعه ما آغاز شده و ما باید این ضعف را از بین ببریم .
اردکانيان با تاکید بر ضرورت ارتقای رضامندی مردم ادامه داد: چرا در زمان افتتاح يک طرح به جاي اينکه درخصوص مزايا و عوايد آن طرح براي مردم صحبت شود دائما از کاستي‌ها و نواقص سخن به ميان مي‌آيد، اين کار باعث کاهش رضامندي مردم خواهد شد .
وزير نيرو در مقایسه، وضعیت خدمات‌دهی بخش آب و برق در ایران را نسبت به کشورهای همسایه، منطقه آفریقا، آمریکای جنوبی، آسيا و اروپای شرقی مناسب ارزیابی کرد و گفت: به‌عنوان مثال در یکی از پايتخت‌هاي اروپاي شرقي شاخص‌هاي سرويس‌دهي بخش آب و برق بسيار عقب‌تر از ايران است.
وي هدف از اجراي پويش #هرهفته_الف_ب_ايران را افزايش سطح اميدواري مردم و اعتمادسازی بين مردم و وزارت نيرو عنوان کرد و گفت: با اجراي اين طرح 227 پروژه بزرگ آب و برق با اعتبار 33 هزار میلیارد تومان ظرف شش ماه هر روز در استان‌هاي مختلف کشور به بهره‌برداري خواهد رسيد تا نشان دهیم ایرانیان امیدوار و سختکوش در هر شرایطی، در سخت‌ترین روزهای تحریم و مخاصمه‌های خارجی، به سازندگی و آبادانی کشور ادامه می‌دهند .
وي افزايش تاب‌آوري در جامعه را وظيفه نهادها و رسانه‌ها درکنار يکديگر دانست و اظهار کرد: چگونگي طرح مسائل در افزايش تاب آوري مردم بسيار موثر است .
اردکانيان وزارت نيرو را يکي از مهم ترين نهادهاي کشور به لحاظ ارتباط با مردم عنوان کرد و افزود: به عنوان دستگاهی که بیشترین ارتباط و گستره خدمات را با مردم دارد، از طریق دو کالای مهم آب و برق دائم با تک‌تک شهروندان در ارتباط بوده و مي‌توانيم نقش موثري در اصلاح بسياري از عادت‌ها و روش‌ها ایفا کنیم.
وي با تاکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها تصريح کرد: بايد با کمک کسانی که دغدغه‌ اصلاح عادت‌های نادرست را دارند، شیوه ناصحیح مصرف فعلی را به سمت شیوه صحیح سوق دهیم؛ در این صورت کار بزرگی در تاب‌آوری جامعه انجام داده‌ایم.
وزير نيرو با بیان اینکه هرچه در مديريت مصرف ايمن‌تر عمل شود، تحريم‌ها کمتر کارساز خواهد بود، افزود: هر جامعه‌اي که اخلاقي‌تر است مديريت منابع زيست‌محيطي آن صحیح‌تر و هر جامعه‌ای که به لحاظ اخلاقی دارای مشکلات بیشتری است، در حل این مسائل ناتوان‌تر است.
وي فعالیت وزارت نیرو در کميسيون‌هاي مشترک با کشورهاي منطقه از جمله روسيه، ارمنستان، افغانستان، عراق، تاجيکستان و ... را يکي از فرصت‌هاي مناسب درجهت ایمن‌سازی و افزایش تاب‌آوري جامعه عنوان کرد و گفت: اين کشورها بازار وسيعي است که مي‌تواند دغدغه اشتغال در بسياري از صنوف را برطرف سازد .
اردکانيان ساختار شدیداً بخشی سازمان اداری کشور را یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود دانست و گفت: می‌بایست فعالیت‌های مشترک بین بخشی در دولت صورت گیرد و هر اندازه که فعالیت‌های مشترک بیشتری انجام ‌شود بر اعتبار دولت افزوده می‌شود.
وی در پايان، وزارت نيرو را نيازمند کمک و نقطه نظرات اصلاحي و انتقادی نمايندگان رسانه‌ها دانست و گفت: تمامي رسانه‌ها اعم از گفتاري، نوشتاري، ديداري، سايت‌ها، روزنامه‌ها و خبرگزاري‌هاي کشور همکاران راهبردي صنعت آب و برق هستند .
همچنين در اين نشست نمايندگان رسانه‌ها درخصوص مسائل و مشکلات حوزه صنعت آب و برق و نحوه پوشش رسانه‌ای این حوزه نقطه نظرات خود را مطرح کردند .

سرفصل‌هاي آب و برق در کارگروه‌هاي رسانه‌اي ارشاد مطرح مي‌شود
" محمد خدادي" معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد نيز با بيان اينکه تفاوتي در ماهيت کار وزارت نيرو و وزارت ارشاد وجود ندارد و نگراني نسبت به ايران و مسئوليت نسبت به کشور در ضمير همه ما وجود دارد، گفت: مواردي که از سوي وزير نيرو در اين نشست مطرح شد را بند به بند پيگيري کرده و در دستور کار همه کارگروه‌هاي رسانه‌ها قرار خواهيم داد .
وي افزود: سرفصل‌ها و اولويت‌هاي وزارت نيرو ليست خواهد شد تا در کارگروه‌هاي مختلف رسانه‌ها بررسي شده و اصحاب رسانه‌ها به لحاظ موضوع شناسي و مخاطب شناسي راهکار دهند .
خدادي همچنين پيشنهاد بازديد نمايندگان رسانه‌ها از طرح‌هاي آب و برق به صورت دسترسي به مراکز صنعت به صورت بازديدهاي هفتگي در استان‌هاي مختلف را عنوان کرد تا به صورت ملموس‌تري نقش مردم در مديريت مصرف و عوايد و منافع مردم از طرح‌ها مشخص شود .
وی همچنین ایجاد کارگروه ویژه در حوزه آب و انرژی را پیشنهاد کرد که مورد تایید وزیر نیرو قرار گرفت.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات