معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از کاهش ارزبری یک تا ۱.۳ میلیارد دلاری در کل پروژه E ;P با مناطق نفتخیز جنوب برای توسعه ۲۸ مخزن نفت درپی امضای تفاهم‌نامه بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران خبر داد.

به گزارش شاتا، محسن صالحی‌نیا در حاشیه نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران درباره میزان کاهش ارزبری این تفاهم‌نامه اظهار داشت: ارزش این پروژه ۴.۳ میلیارد دلار است که ۲.۷ میلیارد دلار از آن صرف تأمین ماشین آلات و تجهیزات صنعتی می‌شود. مابقی این مبلغ نیز در بخش مهندسی، تأمین و تدارک، حمل و نقل و تعرفه هزینه می‌شود. وی افزود: حدود ۵۰ درصد از این مبلغ ۲.۷ میلیارد دلاری صرف تأمین کالا در داخل کشور می‌شود. به عبارت دیگر، می‌توان گفت این تفاهم‌نامه می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در ارزبری حدود یک تا ۱.۳ میلیارد دلار در کل پروژه E ;P با مناطق نفتخیز جنوب برای توسعه ۲۸ مخزن نفت شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به لزوم برقراری ارتباط بین ظرفیت‌های طراحی و مهندسی و امکانات تولیدی کشور اضافه کرد: با وجود این‌که امکانات تولیدی خوبی در بخش تجهیزات صنعتی وجود دارد، ممکن است در مواردی به دلیل فقدان تفاهم‌نامه‌های مشابه تفاهم‌نامه امروز، از ظرفیت کامل این امکانات استفاده نشود. صالحی‌نیا در ادامه ابراز امیدواری کرد: تفاهم‌نامه‌ امروز در قاعده توسعه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی و در ۱۰ رشته بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران امضاء شده و بتواند این نقیصه را برطرف کند. وی این تفاهم‌نامه را در راستای سیاست توسعه ساخت داخل توصیف کرد و گفت: پروژه توسعه ساخت داخل در وزارت صنعت، معدن و تجارت تا کنون کالاها و اقلام پرمصرف در واحدهای صنعتی را در دستور کار داشت، اما این تفاهم‌نامه اقلامی را در ارتباط با ایجاد انواع پروژه‌ها در بخش صنعت، معدن، نفت، گاز و موارد دیگر درنظر گرفته است.

لینک اصل خبر در سایت انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا)

    منبع خبر

    انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا)

    انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا) یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات