امیدواری مردم منتج از آگاهی آنان از تلاش مدیران است

امیدواری مردم منتج از آگاهی آنان از تلاش مدیران است

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران در دومین نشست منطقه ای، گفت: امیدواری مردم در منتج از آگاهی آنان از تلاش مدیران است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، «سیدحسن مهدوی فر» مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع اب ایران در دومین نشست منطقه ای که با حضور معاونین و مدیران برنامه ریزی و فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت برگزار گردید با بیان این که مدیریت خوب تنها با برنامه ریزی و تطبیق مداوم نتایج با اهداف حاصل می شود، اظهار کرد: مشکل اصلی ما در کشور برنامه ریزی است که به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب، نظارت کارامدی هم نداریم.

وی با اشاره به این که ممکن است برخی از چالش ها همچنان در کشور رفع نشده باشد که دلیل آن عدم پاسخگویی و بی تدبیری برخی مدیران ناکارامد است، گفت: برای بررسی موثر بودن عملکردها باید حسابداری عملکرد منطبق بر برنامه ها صورت گیرد.

مهدوی فر افزود: برای عبور از مشکلات اقتصادی در وضع موجود، رفتار مدیران در مدیریت هزینه و مدیریت بودجه باید به گونه ای باشد که شرکت ها تحت تاثیر این مشکلات قرار نگیرند و وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وی با بیان این که هماهنگی بین دستگاه ها جهت ارائه مطلوب تر فعالیت ها به خصوص در بخش مدیریت آب باید جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: امیدواری مردم منتج از آگاهی آنان از تلاش مدیران است بنابراین مدیران باید در این زمینه تمام توان خود را به کار گیرند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع اب ایران با اشاره به این که باور و اعتقاد به مباحث تحول اداری یک اصل و ضرورت برای اجراء و تحقق اهداف آن می باشد، گفت: باور به توانمندی ها یک اصل مدیریتی و ضروری برای ایجاد تحول اثربخش در کشور می باشد.

وی همچنین افزود: مدیران باید براساس سیاست های کلان نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری گام بردارند تا هر روز شاهد رفع مشکلات در خدمت رسانی به مردم باشیم.

در ادامه «محمدمهدی جوادیان زاده» مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد نیز گفت: استان یزد در یکی از کویری ترین مناطق کشور واقع شده که این موضوع باعث شده یزد از نظر وضعیت آب چندا غنی نباشد.

وی با اشاره به این که استان یزد از نظر کسری مخزن رتبه هفتم را در میان سایر استان ها دارد، افزود: در حال حاضر آب شرب 230 روستا در استان یزد به صورت سیار تامین می گردد.

جوادیان زاده با بیان این که استان یزد دوره های ترسالی و خشکسالی را تجربه می کند، تصریح کرد: طی 10 سال اخیر دوره های خشکسالی دوام بیشتری پیدا کرده که روی منابع آب اثر منفی گذاشته است.

وی با اشاره به این که میزان سطح پوشش برفی طی 5 سال اخیر در این منطقه نسبت به متوسط 19 ساله حدود 45 درصد کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: کاهش میزان و مدت ماندگاری برف موجب کاهش تغذیه منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه ها شده به گونه ای که میزان رواناب رودخانه ده بالا در محل ایستگاه هیدرومتری باغستان در 10 سال اخیر نسبت به دراز مدت حدود 67 درصد کاهش داشته است که البته برداشت های غیرمجاز و ذخیره سازی های بشری نیز در این کاهش نقش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به طرح سازگاری با کم آبی استان، ابراز امیدواری نمود که با اجرای برنامه های تعادل بخشی وضعیت سفره های آب زیرزمینی در یک دوره 5 تا 10 سال به تعادل نزدیک شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد دربخش دیگری از سخنان خود که به ارائه وضعیت عملکردی اجرای 10 برنامه نقشه راه اصلاح نظام اداری پرداخت بر لزوم توجه به تصمیمات موثر و اندیشیدن برای اتخاذ استراتژی و برنامه های آتی شرکت تاکید کرد و گفت: عدم توجه به اندیشه، منجر به از دست دادن سرمایه می شود .

وی تعدد سامانه ها و سیستم ها  بدون یکپارچگی و جامع بودن را یک مشکل توسعه دولت الکترونیک عنوان کرد و افزود: نحوه رفتار و گفتگو یک اصل است که آموزش و راهبری در این شبکه نداریم و باید برای تحقق اهداف شرکت و کسب عملکرد بهتر این اصل را مورد توجه قرار دهیم.

این مسئول در پایان تصریح کرد: ضروری است برای بخش تصمیم ساز سازمان که مهمترین بخش سازمان می باشد برنامه های آموزشی و ترویجی خاص و موثر تعریف شود.

گفتنی است در پایان این نشست از زحمات مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد تقدیر بعمل آمد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات