بازدید استاندار بوشهر از خط انتقال سد باغان

بازدید استاندار بوشهر از خط انتقال سد باغان

استاندار بوشهر با همراهی نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان جم و جمعی از معاونین و مدیران استانداری از پروژه خط انتقال سد باغان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، در این بازدید عبدالکریم گراوند روند اجرای پروژه را مطلوب ارزیابی نمود.

استاندار بوشهر ضمن بازدید از همه ی جبهه های کاری این پروژه، بر تلاش استان در تسریع در تامین اعتبار آن تاکید نمود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر نیز ضمن تشریح طرح های توسعه منابع آب استان اظهار داشت: 5 سد بزرگ و 10 سد کوچک در استان بوشهر در حال احداث یا مطالعات می باشند و این مهم در مهار روانابهای استان تاثیر بزرگی خواهد گذاشت.

مهندس علی محمدی افزود: بهره برداری از قیزقلعه در ماه جاری، به احیاء منابع آب زیرزمینی منطقه دشت پلنگ و رونق کشاورزی منطقه منجر خواهد شد و سدهای تنگ ارم و ارغون نیز آب شرب استان را به شرایط پایدارتری خواهند رسانید.

وی سد باغان را نیز یکی از پروژه های مهم صنعت آب استان نامید و گفت: سد باغان با اهداف تامین آب شرب و صنعت در حال ساخت می باشد و خط انتقال 27 کیلومتری آن، سالانه 2 میلیون مترمکعب آب شرب را به شهرهای ریز، انارستان و روستاهای تابعه آن منتقل خواهد کرد.

در ادامه سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر به بیان ویژگی های فنی این خط انتقال پرداخت و بیان کرد: این خط لوله از نوع فلزی می باشد که 10 کیلومتر آن لوله 450 میلیمتر و 17 کیلومتر دیگر لوله 600 میلیمتر است.

مهندس جمشید تویل افزود: تا کنون 7.5 کیلومتر از این خط انتقال جوشکاری و کارگذاری شده است و 2 کیلومتر دیگر در کارگاه آماده قرارگیری در محل می باشد.

وی اضافه کرد: همچنین 6 کیلومتر دیگر از لوله های مورد نیاز در کارخانه و در حال ساخت می باشد و تا اول اسفندماه به محل پروژه منتقل می گردد.

تویل اظهار داشت: تا کنون 33 درصد از مراحل حفاری کانال و 27 درصد از جوشکاری و جاگذاری خط لوله انجام شده است.

سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر خاطرنشان کرد: علاوه بر خط انتقال مذکور، دو ایستگاه پمپاژ و دو مخزن به احجام 5 هزار و یکهزار مترمکعب نیز جهت تکمیل پروژه در حال ساخت می باشند.

مهندس جمشید تویل با اشاره به اتمام عملیات خاکبرداری این پروژه گفت: حجم خاکبرداری این پروژه 720 هزار مترمکعب می باشد که شامل ایستگاه های پمپاژ، مخازن و راه دسترسی خط انتقال می باشد.

تویل پیشرفت کلی پروژه خط انتقال سد باغان را 53 درصد عنوان و تصریح کرد: در صورت تامین مالی به موقع، این پروژه قابلیت افتتاح در تابستان سال آینده را خواهد داشت.

شایان ذکر است پس از بازدید از خط انتقال، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر به بازدید از کارگاه ساخت سد باغان نیز پرداخت. این سد با پیشرفت فیزیکی 31 درصد بر روی رودخانه باغان در حال احداث می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات