شهر زیبا، حال شهروندان را خوب می کند

شهر زیبا، حال شهروندان را خوب می کند


شهردار با روی گشاده از پیشنهاد سجاد استقبال می کند و در اولین فرصت در دفترش با او ملاقات می کند.
روز گدشته سجاد به دیدار مهندس اسکندرپور شهردار شیراز رفت و با او گپ و گفت کرد.در حضور شهردار شیراز با این شهروند نوجوان شیرازی گفت و گوی کوتاهی انجام دادیم که مشروح این گفت و گو را در ادامه مشاهده می کنید:
ابتدا از سجاد سئوال کردیم دلیل اینکه خطاب به شهردار گفت دلش می خواهد روزی شهردار شیراز شود چه بود؟
پاسخ داد: دلیل اصلی که من می خوام شهردار بشم اینه که یه روز در مترو دیدم   مهندس اسکندر پور در جایگاه شهردار شیراز از همان وسیله نقلیه ای استفاده می کنه که مردم استفاده می کنند، با خودم فکر کردم چقدر خوب است آدم شهردار شود و از جنس مردم باشد.دوست دارم شهردار شوم تا با مردم و کنار مردم مشکلات آنها را حل کنم.هرچند می دانم مسئولیت کار سختی است و با آنچه در ذهن ما می گذرد، تفاوت دارد.
وقتی من در مترو بودم   شهردار را که دیدم با خودم فکر کردم، شهردار شیراز حتما به اندازه ای حقوق و مزایا دارد که از یک خودرو شیک و مدل بالا برخوردار باشد اما حضورش در مترو برای کسی در سن و سال من جالب بود .وقتی از پدرم پرسیدم به نظر شما چرا باید شهردار شیراز از وسیله حمل و نقل عمومی مثل مترو استفاده کند؟ پدر در جوابم گفت: یکی از کارهای خوبی که هر شهرداری می تواند انجام دهد، استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی است تا سایر مردم نیز تشویق شوند برای رفت و آمد از وسیله حمل و نقل عمومی استفاده کنند.در کنار آن   شهردار از نزدیک مشکلات و خواسته های مردم را می بیند و می شنود و همه این ها کمک می کند تا ما شهر بهتری داشته باشیم.این حرف پدر بیشتر مرا تشویق کرد که روزی شهردار شوم.
از سجاد سئوال می کنم فکر می کند وسیله حمل و نقل عمومی چه مزایای دیگری دارد: می گوید:خب آلودگی هوا را کم می کند.هزینه سوخت را کاهش می دهد و باعث می شود مراقب مصرف بنزین به عنوان یک سرمایه ملی باشیم.او می گوید ای کاش شهرداری ها  تعداد اتوبوس های شهری را از این هم که هست بیشتر کند به عنوان مثال فاز دو صدرا خیلی مشکل اتوبوس دارد گاهی می بینی هر چهل دقیقه و حتی گاهی هر یک ساعت یک اتوبوس می آید و خب خیلی برای مردم سخت است.تازه همین زمان هم اگر منظم باشد باز مردم می توانند برنامه ریزی کنند اما بی نظمی در زمان بندی سر فاصله اتوبوس ها نیز به مشکلات اضافه می کند.
از او سئوال می کنم چگونه   شهردار را در مترو شناخته است؟ می گوید : عکس   شهردار را دیده بودم و وقتی او را در مترو دیدم خوشحال شدم که شهردار شیراز اینجا و در میان ماست.پیش او رفتم سلام کردم و عکسی هم به یادگار گرفتیم.
سجاد در پاسخ به اینکه اگر شهردار شود کدام کار را در اولویت اقدامات خود قرار می دهد، پاسخ داد: راستش هنوز در این موقعیت قرار نگرفته ام اما خب فکر می کنم تعداد پل های هوایی را در سطح شهر افزایش می دادم و البته تلاش داشتم همه پل های هوایی پله برقی داشته باشند.چرا که زنان باردار، افراد مسن و بچه ها برایشان سخت است که از پله عادی استفاده کنند.افزایش پل های هوایی باعث می شود مادران دیگر برای عبور فرزندانشان از عرض خیابان دلهره نداشته باشند.
او می گوید کار دیگری که به عنوان شهردار دوست دارد انجام دهد، زیباسازی شهر است.همه مردم دوست دارند شهرشان را زیبا ببینند و از زیبایی شهر انرژی بگیرند.شهرِ زیبا باعث شادی و نشاط مردم می شود و افسردگی را کم می کند.اگر شهردار بودم حتما به کاشی کاری بعضی از دیوارها و یا رنگ آمیزی و نقاشی آنها اقدام می کردم.بولوارها را غرق گل می کردم و از قطع درختان جلوگیری می کردم.این کار باعث می شد محیط زیست بهتری داشته باشیم چرا که حفظ درختان شهر خیلی می تواند به محیط زیست کمک کند.
به سجاد گفتم شعار کلیدی مهندس اسکندرپور به عنوان شهردار شیراز، "شهر سبز پایدار، شهروند فرهنگ مدار" است آیا معنای این شعار را می داند؟ می گوید : شهر سبز پایدار یعنی اینکه ما بتوانیم شهروندی باشیم که از منابع محیط زیست مثل درختان و گل ها حمایت کنیم و شهروند فرهنگ مدار یعنی اینکه در تمیزی و زیبایی شهر مشارکت کنیم و قانونمدار باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات