جشنواره  «شهر ایمن»  در شیراز به کار خود پایان داد

جشنواره «شهر ایمن» در شیراز به کار خود پایان داد

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در این مراسم با ارائه گزارشی به تشریح  اقدامات صورت پذیرفته در حوزه ایمنی مجتمع‌های مسکونی پرداخت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمدهادی قانع با بیان اینکه جشنواره بزرگ شهر ایمن در جهت آگاه‌سازی، کاهش حوادث و تشویق شهروندان به رعایت نکات ایمنی برگزار شده است، گفت: در این جشنواره که از ابتدای مردادماه آغاز و تا 7 دیماه ادامه داشت، کارشناسان ما از 15 هزار مجتمع مسکونی بازدید به‌عمل آوردند و موارد نا ایمن که موجب بروز حادثه می‌شد به ساکنین تذکر دادند و ما در نیمه دوم سال جاری با کاهش 50 درصدی حوادث ایمنی در کلانشهر شیراز مواجه بودیم که بخش زیادی از این مهم به آموزش شهروندان در راستای جشنواره شهر ایمن برمی‌گردد.
امیری فرماندار شیراز هم ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این جشنواره، اظهار داشت: ایثار و فداکاری در فرهنگ ملی و دینی ما ایرانیان ارج و قرب و منزلت متعالی دارد، به همین سبب کسانی که فعالیت و شغل آنان مستلزم فداکاری و از جان گذشتگی است  مورد احترام خاص جامعه هستند و تلاش‌های ارزنده آتش نشانان که در بزنگاه‌های حوادث به کمک و یاری مردم می شتابند جای قدردانی دارد.
ناصری عضو ناظر و نماینده شورا در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز هم گفت: حفاظت در برابرحوادث و مخاطرات از تجربیات اولیه بشر است زیرا استفاده انسان از پوشش های طبیعی در مقابل عوامل طبیعی از تفکرات در مبحث ایمنی، در انسان‌های اولیه است و برای اینکه شهری پایدار و ایمن باشد باید محورهای اساسی ایمنی به درستی مد نظر قرار گیرد.
در پایان این مراسم 9 مجتمع مسکونی به‌عنوان مجتمع برگزیده انتخاب و به نمایندگان آنها به رسم یادبود تندیس با محتوای شهر ایمن اعطا گردید و از آتش نشانان داوطلب با تقدیم لوح تقدیر قدردانی به‌عمل آمد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات