اجرای 54 طرح بزرگ صنعت آب و برق در استان کرمان

اجرای 54 طرح بزرگ صنعت آب و برق در استان کرمان


به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان" امروز دوشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی ماهان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: طرح‌های توسعه‌ای وزارت نیرو در استان به‌رغم تحریم‌ها با اعتباری بالغ‌بر 18 هزار میلیارد تومان در حال اجراست که سرمایه‌گذاری بخشی از آن انجام شده و بخش‌های دیگر مطابق برنامه و قوانین بودجه با تنوع‌بخشی به منابع مالی به‌ویژه ساز و کارهایی که در قانون بودجه پیش‌بینی می‌شود سرعت خواهد گرفت.
وی افزود: در ادامه پویش #هرهفته_الف_ب_ایران دو طرح صنعت برق با سرمایه‌گذاری 476 میلیارد تومان افتتاح شده که دو نیروگاه مقیاس‌کوچک در رفسنجان و دیگری نیروگاه بزرگ 10 مگاواتی خورشیدی در ماهان است.
اردکانیان با بیان اینکه 800 مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر در حال حاضر در کشور وجود دارد، افزود: همین مقدار هم موجب صرفه‌جویی‌های قابل ملاحظه‌‌ای در تولید آلاینده‌ها شده و از تولید حدود 3 هزار تن آلاینده‌ها جلوگیری شده است.
وی اظهار کرد: با راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر از مصرف معادل یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در نیروگاه‌های حرارتی و حدود یک‌هزار میلیون لیتر آب شیرین که معمولا در این نیروگاه‌ها استفاده می‌شود صرفه‌جویی شده است.
اردکانیان با اشاره به بهره‌گیری از این صنعت در مناطقی همچون استان کرمان که از انرژی مناسب تجدیدپذیر تابش خورشید برخوردار است، اظهار کرد: بهره‌گیری از این صنعت در بهره‌وری و تولید انرژی نقش موثری دارد که مستلزم فعالیت بیشتر بخش خصوصی و حمایت نمایندگان مجلس برای تامین منابع لازم جهت عقد قراردادهای خرید تضمینی از اینگونه نیروگاه‌هاست.
اردکانیان با اشاره به بهره‌برداری از نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی ماهان خاطرنشان کرد: امیدواریم این نیروگاه همان‌طورکه در تولید انرژی نقش موثری دارد در رونق اقتصادی، اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم هم سهم و نقش موثری داشته باشد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات