کلنگ زنی مجموعه گردشگری فانوس زرین

کلنگ زنی مجموعه گردشگری فانوس زرین

مجموعه گردشگری "فانوس زرین" روز پنجشنبه ۶ مرداد ماه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی کلنگ زنی می شود.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، مراسم کلنگ زنی مجموعه گردشگری "فانوس زرین" روز پنجشنبه ۶ مرداد ماه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر کار و امور اجتماعی و مسئولان استانی و محلی در سی سنگان استان مازندران برگزار می‌شود.

« فانوس زرّین» تلاشی است در جهت بازجست مواریث مثبت تاریخی و ملّی که بر پایه اعتقادات دینی شکل گرفته اند و کوششی برای احیای پیشینه معماری و معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی است. وجه تمایز این پروژه با سایر پروژه های

مشابه، کارکرد جدیدی در قالب معماری است که اصالتهای ملّی و دینی را نیز به همراه خواهد داشت.

این پروژه مشرف به پارک جنگلی سی سنگان است و امکان دسترسی مناسب از جاده اصلی را دارد. نزدیکی به دو شهر توریستی نوشهر و نور، نزدیکی به فرودگاه نوشهر و آزاد راه در حال احداث تهران – شمال از دیگر ویژگیهای این پروژه محسوب می شود.

مجموعه گردشگری فانوس زرّین دارای ساختمانها و تأسیسات دریایی متنوعی است که کل مجموعه در پلان به شکل دو همای اساطیری و در نما به شکل دو جام زرّین می باشد و بخشهای مختلف آن عبارتند از: راهها و مسیرهای دسترسی از ساحل تا بخشهای مختلف مجموعه به صورت شمع و عرشه، هتل ۷ ستاره بین المللی به شکل جامهای زرّین با مساحت ۲۴ هزار مترمربع با اتاقها و سوئیتهای متنوع، سالن همایشهای بین المللی و آمفی تئاتر به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع، رستوران دریایی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع، ویلاهای دریایی با اسکله اختصاصی به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع، مراکز تجاری و بازارچه خرید، اسکله قایقرانی و تفریحی و ورزشهای آبی، کتابخانه، موزه ایران باستان و موزه آثار اسلامی، کریدور نمایش شاهنامه قبل از رسیدن هفت خوان تا رسیدن به مازندران و پارکینگ عمومی و اختصاصی.

 

    نظرات