مقاومت تیرآهن شکسته شد، میلگرد ارزان شد

مقاومت تیرآهن شکسته شد، میلگرد ارزان شد

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) www.BanaNews.irهفته گذشته بازار آهن با رکود زیادی همراه شد که نتیجه آن پیشنهاد میلگرد و تیرآهن با نرخ‌های پایین تر از سوی فروشندگان بود، به طوری که قیمت میلگرد از میانگین ۸۹۰ در بازار آزاد به ۸۸۰ تا ۸۵۵ تومان رسید . تیرآهن هم که تلاش زیادی برای نگه داشتن سطح قیمت‌های آن در هفته قبل شده بود در این هفته با کاهش همراه شد، به طوری که سایزهای پر مصرف آن تا ۲ هزار تومان پایین آمد، اگرچه در پایان هفته سایزهای بالای تیرآهن دوباره با رشد قیمت مواجه شد و به نظر می‌رسد همچنان بازارسازی تجار روی آنها ادامه دارد.

با توجه به اینکه این هفته ذوب آهن در بورس عرضه نداشت، بازار آزاد هیجان‌های زیادی را که معمولا همزمان با عرضه‌های بورس تجربه می‌کند، نداشت و رکود معاملات باعث شد تا حتی میلگرد ۸۰۰ تومانی نقدی نیز در بورس با استقبال بازار مواجه نشود و این هفته از میان عرضه‌کننده‌های مقاطع، تنها بخش خصوصی معامله داشت.

با توجه به فرارسیدن ماه رمضان بعید به نظر می‌رسد بازارآهن با اقبال معاملات نقدی رو‌به‌رو شود و احتمال دارد عرضه‌های سلف همچنان بیشترین تقاضا را داشته باشد و حتی برخی معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند عرضه‌های ذوب‌آهن نیز با رکود فعلی بازار تنها به دلیل اینکه سلف شهریور است تا حدودی با تقاضا روبه‌رو شود‌.

هفته گذشته با توجه به تعطیلی روز یکشنبه و نیمه تعطیل بودن معاملات در روز شنبه، بازار آهن روزهای محدود معاملاتی را از سر گذراند، از این‌رو در اغلب روزها عرضه‌کننده‌های خصوصی یا با نرخ‌های ثابت محصول خود را عرضه می‌کردند یا به دلیل روند کاهشی نرخ میلگرد قیمت‌های پایین‌تری را برای محصول خود پیشنهاد می‌دادند. در حال حاضر تمام چشم‌ها به عرضه‌های روز یکشنبه بورس و ذوب آهن دوخته شده تا این عرضه‌ها بتوانند تکاپوی بازار را بیشتر کنند اگرچه برخی معتقدند حتی اگر این عرضه‌ها تا حدودی بازار را بهبود ببخشند، این روند با توجه به کاهش تقاضا در ماه مبارک رمضان احتمالا محدود و مقطعی خواهد بود و بعید است که مداوم باشد.

 

 

    نظرات