همکاری نکردن با پیمانکاران خارجی در جهت حفظ اشتغال

همکاری نکردن با پیمانکاران خارجی در جهت حفظ اشتغال

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) www.BanaNews.irوزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار ایسنا مبنی بر روند ساخت و ساز و همکاری پیمانکاران خارجی در پروژه های مسکن مهر اظهار داشت:

در ساخت و سازی که توسط انبوه‌سازان در مسکن مهر انجام می‌شود همان قیمت سال گذشته را داریم حتی پیشنهاداتی از کشورهای خارجی با قیمتی کمتر از قیمت فعلی داشتیم؛ اما در جهت حفظ اشتغال کشور اعلام کردیم که نمی‌توانیم با آنها کار کنیم زیرا پیمانکاران و انبوه‌سازان آسیب می‌بینند.

-علی نیکزاد در رابطه با انعقاد مبلغ قراردادها در نیمه سال دوم با رقم متری ۳۰۰ هزار تومان گفت: بنا داریم پروژه‌های سال ۹۱ را در چهار ماهه سوم سال ۹۰ عملیاتی کنیم. در آن مقطع زمانی اگر وضع به همین صورت باشد، قراردادها با همین قیمت منعقد می‌شود.

خرداد ماه سال ۸۹ زمین بکر را در پرند به ترکیه‌ای‌ها تحویل دادیم و طی یک ‌سال واحدها را با کیفیت خوب احداث کردند. شخصا از این ساختمان‌ها که با استفاده از روش قالب تونلی ساخته ‌شده است چندین بار بازدید کردم. تعداد قابل توجهی از انبوه‌سازان ایرانی نیز این تکنیک را از ترکیه‌ای‌ها گرفتند.

این واحد‌ها یک، دو و سه خوابه است و دارای آسانسور، کف پارکت، کابینت بوده و مسئله آب و برق و گاز هم حل است و حداکثر طی مدت سه ماه تحویل داده می‌شود.

مسکن مهر، به واجدان شرایط که قبلا ثبت نام کرده باشند یا اکنون اقدام به ثبت‌نام کنند تحویل داده می‌شود. البته متقاضی و همسر وی نباید از دولت آپارتمان، زمین و تسهیلات گرفته باشند. همچنین از سال ۸۴ به بعد هم نباید سند مالکیت به نامشان خورده باشد. این متقاضیان در صورت ارائه آورده خانه را تحویل می‌گیرند.

وی همچنین در رابطه با حمل ونقل مسیر تهران تا پرند افزود: در مسیر تهران – پرند یک دستگاه ریل باس اختصاص داده‌ایم که مسیر تهران تا پرند را طی مدت ۴۵ دقیقه می‌پیماید. همچنین تعدادی اتوبوس از وزارت کشور با دستور رییس جمهوری گرفته‌ایم که بنا شده در مسیر تهران – پرند به کار گرفته شوند، به علاوه در داخل شهر جدید پرند تعدادی وسیله نقلیه عمومی مشغول به کار هستند.

 

 

    نظرات