نیکزاد و ساخت مسکن ویلایی

نیکزاد و ساخت مسکن ویلایی

بنانیوز- وزیر راه و شهرسازی با خبرنگار ایسنا مصاحبه ای انجام داده است که به شرح زیر است:www.BanaNews.ir

*اقدامات و صحبت‌های مسوولان دولت در بازار تاثیرگذار است؟

- ما دولت هستیم. این که گفتیم سود چند صد درصدی در بخش مسکن امکان پذیر نیست جدی گفتیم و پای آن ایستادیم. در این راستا پروژه‌ها را برای واجدان شرایط مسکن مهر احداث می‌کنیم همچنین مشاهده کردید که با کسانی که قصد برهم زدن بازار اجاره را داشتند برخورد تعزیراتی کردیم. اما می‌خواهیم مردم با ما همراهی داشته باشند و ما هم به عنوان خادم و نوکر مردم خدمت کنیم. رییس جمهوری و دولت و استانداران هم حمایت می‌کنند و یقین دارم اگر بتوانیم مشکل مسکن مردم را حل کنیم تا بتوانند راحت اجاره کرده و یا خانه بگیرند زندگی بر مردم آسان می‌شود.

هر چند که دلمان چیز دیگری می‌خواهد، دوست داریم به مردم خانه ویلایی بدهیم به طوری‌که فاصله خانه‌ها از هم زیاد و فضای سبز وسیع باشد، اما این‌ها را نمی‌توانیم. بنابراین اگر مردم از خانه‌هایی که در قالب آپارتمان می‌دهیم راضی باشند، مقام معظم رهبری هم قطعا خوشحال می‌شود. چون ایشان در دیداری که با هیات دولت داشتند فرمودند دولت برود زندگی را برای مردم آسان کند، من این مسئله را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم. زیرا یکی از راه‌های آسان کردن زندگی بر مردم این است که مشکل مسکن را حل کنیم و کاری کنیم که مردم احساس امید و نشاط و تعلق داشته باشند. زیرا اگر انسان مسکن داشته باشد بسیاری از مسائل و مشکلات را می‌تواند در زندگی خانوادگی و زناشویی برطرف کند و با بسیاری از هزینه‌ها کنار بیاید.

در بسیاری از استان‌های کوچک مشکل مسکن مردم حل شده و اضافه ساخت هم داریم. به عنوان مثال در سمنان ۱۰ هزار واحد اضافه ساخته‌ایم، در زنجان و آذربایجان شرقی هر یک ۱۰ هزار واحد و در فارس نیز بالغ بر ۱۷ هزار واحد آماده افتتاح است.

*آیا برا ی این ‌واحد‌ها متقاضی هم وجود دارد؟

- شما دعا کنید اصلا متقاضی وجود نداشته باشد، اگر نباشد که شرایط را آسان می‌کنیم.

*شنیده می‌شود که در برخی استان‌ها، مشکل، کم بودن متراژ واحدهای مسکن مهر است؛ زیرا فرهنگ زندگی در خانه‌های کوچک وجود ندارد؟ آیا این مسئله را تائید می‌کنید؟

- خیر. ما دلمان می‌خواهد مسکن‌های بزرگتر را به مردم بدهیم اما برای پاسخگویی به نیاز انباشته این طرح را دنبال می‌کنیم.

نیکزاد در پایان این‌ گفت وگو از فروش ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی سابق به بانک مسن خبر داد.

 

 

    نظرات