پروژه احداث کمربندی جدید قم وارد فاز اجرایی شد.

پروژه احداث کمربندی جدید قم وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، عباس فراهانی گفت: در محورهای استان قم شاهد اشباع تردد هستیم و از آن جا که قم شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور است ایجاد ظرفیت نو در قالب احداث کمربندی جدید جزو اهداف ضروری و زیربنایی خواهد بود.

وی افزود: در همین راستا کمربندی جدید قم در سه فاز و با مشارکت 30 درصدی دولت و آورده 70 درصدی سرمایه گذار احداث خواهد شد.

فراهانی گفت: این کمربندی در شش خط (سه خط رفت و سه خط برگشت) توسط مشاور طراحی شده است.

وی توضیح داد: فاز اول آن با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد تومان و به طول 37 کیلومتر از کیلومتر 11.5 آزاد راه قم-تهران به سمت کیلومتر پنج محور قم-جعفریه شروع می شود و بعد از گذر از محور قم- سلفچگان در کیلومتر هفت محور قم- نیزار خاتمه می یابد.

فراهانی ابراز داشت: طول مسیر فاز دوم  و سوم به ترتیب در حدود 45 و 30 کیلومتر است.

به گفته معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم برای پروژه احداث کمربندی جدید 2150 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

فراهانی خواستار مشارکت تمامی دستگاه های ذی ربط شد وگفت: استعلامات لازم برای انجام پروژه کمربندی جدید اخذ شده و در جلسه اخیر با حضور استاندار مقرر شده است که از توان و ظرفیت معادن سطح استان برای تامین مصالح استفاده شود.

وی به ضرورت استفاده از مصالح مرغوب تاکید کرد و گفت: در این پروژه از رویه بتنی مقاوم استفاده می شود و می بایست مصالح مورد استفاده در این پروژه بسیار با کیفیت باشد.

فراهانی افزود: همچنین اداره کل منابع طبیعی استان، ماموریت آزادسازی مسیر را در دست دارد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم در خصوص وضعیت پروژه اصلاح سه راهی قلعه سنگی محور قم- جعفریه توضیح داد: از آن جا که در این بخش از محور قم- جعفریه شاهد طولانی شدن کار، اعتراضات تردد کنندگان، ساکنین منطقه و افزایش تصادفات هستیم می بایست این پروژه هر چه سریع تر به اتمام برسد.

وی با اشاره به این که اصلاح سه راهی قلعه سنگی 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: عدم تخصیص اعتبارات لازم و عدم توانایی پیمانکار در اتمام آن از مشکلات اصلی این پروژه است

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات