آب منطقه ای نمی خواهد باری بر دوش کشاورزان بگذارد، هدف حذف...

دومین جلسه مدیریت مشارکتی منابع آب شهرستان سرخس درباره تفاهم نامه با کشاورزان با حضور مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای و مدیر امور آب سرخس، نایب رئیس شوراهای استان، دبیر نظام صنفی و نمایندگان تعاونی های آببران کشاورزان در محل امور آب سرخس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، مدیر حفاظت و بهرداری با بیان این که شرکت آب منطقه ای قصد ندارد باری بر دوش کشاورزان بگذارد بلکه می خواهد بوروکراسی اداری را حذف کند گفت: در این جلسات باید برای وضعیت آب سرخس تصمیم گرفته شود.

"ممدوحی" خطاب به نماینده کشاورزان گفت: باید نقشه راه تنظیم کنیم تا هرکدام از افراد بدانند در کجای این نقشه قرار گرفته اند.

وی برای تسهیل اموری مانند کارشناسی، تغییر محل حفاری، لایروبی، تمدید پروانه و.... گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه، نظام صنفی می تواند با معرفی و آموزش نماینده به این امور رسیدگی کند.

در ادامه دبیر نظام صنفی کشاورزان با تشکر از برگزاری جلسه گفت: آب منطقه ای اولین شرکت در خراسان رضوی است که سعی دارد مشکلات را با مردم حل کند و برای تعادل بخشی و جلوگیری از آسیب به آبخوان دشت ها باید از توانمندیهای تشکل های کشاورزی استفاده کنیم.

"صفاییان" افزود: با توجه به تفاهم نامه باید هرکدام از طرفین به وظایف خود آگاه باشند و  ما آمادگی داریم تا حد توان در این کار ارزشمند همکاری لازم را برای تعادل بخشی آبهای زیرزمینی انجام دهیم.

عضو شورای شهر سرخس و نایب رئیس شوراهای استان نیز در این جلسه  گفت: از مزایای این تفاهم نامه این است که در راستای اصل 44 قانون اساسی است. "لالوی" افزود: این تفاهم نامه باید با توجه به مشکلات بخش کشاورزی هر منطقه اجرا شود و نباید برای همه شهرستانها یک نسخه پیچید.

این گزارشی حاکی است در این جلسه مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای از نزدیک به بررسی مشکلات بعضی از کشاورزان حاضر در امور آب سرخس پرداخت

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات