طرح بازار فروش آب و تامین آب شرب روستاها در خراسان رضوی اجرا می‌شود

طرح بازار فروش آب و تامین آب شرب روستاها در خراسان رضوی اجرا می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد علایی" که برای بازدید از پروژه‌های آبی شهرستان چناران به این شهر سفر کرده بود در نشست با فرماندار، شهردار، نمایندگان کشاورزان و برخی مدیران اجرایی شهرستان چناران، اهداف سند سازگاری با کم آبی و صیانت از منابع آب را تشریح کرد و افزود: مشکل آب یک مشکل ملی است و باید به‌طور صحیح آن را مدیریت کنیم تا دشمن نتواند از آن به عنوان ابزار امنیتی و سیاسی سوءاستفاده کند.
علایی با تاکید بر اینکه آب مورد نیاز مردم در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت باید تامین شود، از مدیران و سرمایه‌گذاران دعوت کرد از امکانات و قدرت مانور شرکت آب منطقه‌ای در تامین آب مورد نیاز در شهرستان‌های کلات و درگز بازدید کنند.
وی گفت: در این مناطق با وجود سدها و آب بندهایی که احداث کرده ایم قادر هستیم آب مورد نیاز منابع را تامین کنیم.
وی هدف شرکت آب منطقه‌ای را تامین آب شرب شهروندان و صیانت از آب به‌عنوان سرمایه ملی ذکر کرد و گفت: قابل قبول نیست که تامین آب شرب مردم مناطق روستایی با مشکل مواجه باشد، لذا فهرست روستاهایی که در استان با مشکل آب شرب روبرو هستند باید تا پایان امسال تهیه و در اختیار شرکت آب منطقه‌ای قرار گیرد و حل مشکل آب شرب روستاها در اولویت خواهد بود.
علایی همچنین به ارائه آماری از اقدامات صیانت از منابع آبی پرداخت و افزود: در 9 ماه امسال در محدوده شهرستان‌های مشهد، فریمان و چناران بیش از 683 چاه آب غیرمجاز مسدود شد که با این اقدامات 32 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات