آغاز مرحله پانزدهم پمپاژ آب از سد لار

مدیر امور نظارت بر بهره برداری و نگهداری سد لار گفت: از مورخ ۸ دی ماه سال جاری و با کاهش تراز آب دریاچه سد لار تغییر سیستم انتقال آب از حالت ثقلی به پمپاژ با مانور دریچه های آبگیر و آب بر تلمبه خانه به منظور تامین آب شرب مورد نیاز کلانشهر تهران آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ، " مفید اصغری" با بیان این مطلب اظهار کرد: با تلاش بی وقفه همکاران امور، دریچه های تاسیسات کلان نیز در تاریخ ۹ دی ماه سال جاری مانور شده و با مهیا نمودن شرایط کار و انجام  تست های مربوط، الکتروپمپ شماره یک استارت گردید .

وی افزود: در حال حاضر میزان آب منتقل شده با این روش و با استفاده از یک پمپ، ۲.۸ مترمکعب بر ثانیه است. اصغری تصریح کرد: آب شرب انتقالی پس از پمپاژ، از طریق تونل ۲۰ کیلومتری لار-کلان، وارد نیروگاه کلان شده و سپس با طی بیش از ۲۵ کیلومتر تونل و خطوط لوله و عبور از تاسیسات افجه در نهایت به تصفیه خانه شماره ۵ سوهانک در شمال شرق تهران هدایت می شود .

‌مفید اصغری با بیان اینکه به طور معمول استفاده از سیستم پمپاژ از ابتدای پاییز آغاز و تا اواسط بهار سال بعد ادامه می یابد و زمانی که ارتفاع آب به سطح مورد نظر رسید، پمپ های مورد استفاده خاموش شده و آب به شکل ثقلی انتقال می یابد، خاطر نشان کرد: این وضعیت بستگی به میزان بارش و حجم آب ذخیره شده در مخزن سد دارد وهرساله با کاهش تراز آب دریاچه سد لار و رسیدن به تراز ۲۴۷۲.۵۰ متر، مانور دریچه های مذکور و استارت الکتروپمپ ها جهت انتقال آب از حالت ثقلی به پمپاژ الزامی می باشد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات