احیاء و تعادل بخشی فرصتی است برای بهبود منابع آب زیرزمینی

مدیر امور آب پارسیان گفت : تنها راه برون رفت از وضع خشکسالی احیاء وتعادل بخشی منابع زیر زمینی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان ، محمد عابدین مدیر امور آب شهرستان پارسیان با فرماندار پارسیان دیدار وپیرامون مسائل و مشکلات مربوط به حوزه آب پرداخت واظهار کرد : مدیریت آب از بزرگترین چالش‌های قرن حاضر است به طوری که امروزه آب محور توسعه پایدار شناخته شده‌است.

عابدین با اشاره به اینکه برداشت بی رویه از منابع سطحی و زیرزمینی، باعث کم آب شدن رودخانه ها شده است بیان داشت : مصرف بیش از اندازه  آب مخصوصاً در بخش کشاورزی باعث شده تا فشار زیادی به منابع آب زیرزمینی وارد شود.

وی با بیان اینکه یکی از شیوه های مدیریت صحیح مصرف آب کشاورزی سیستم های نوین آبیاری است، تصریح کرد: چند سالی است که از اجرایی شدن این طرح ها می گذرد و بسیار نیز موثر هستند.

مدیر امور آب پارسیان عنوان کرد : استفاده از روش‌های نوین آبیاری و اصلاح الگوی کشت و طرح کشت جایگزین و استقاده از ارقام کم‌آب در سطح استان به عنوان یک اولویت اساسی باید در استان به یک امر نهادینه و فراگیر تبدیل شود تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

عابدین خواستارهمکاری هرچه بیشتر فرمانداری در زمینه تصرف حریم رودخانه ها و برداشت غیرمجاز از بستر رودخانه ها، چاه های غیرمجاز و حفظ منابع آب شد .

فرماندار پارسیان با اشاره به ضرورت اتخاذ تدابیر لازم در امن سازی بستر و حریم رودخانه ها با توجه به احتمال وقوع سیلاب گفت: برای مقابله و کاهش میزان خسارت سیل های احتمالی، با متصرفان حریم و بسترهای رودخانه ها برخورد جدی خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات