تمام تلاش ما در شهرداری کرمان میزبانی شایسته برای پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و میهمانان ایشان در روز تشییع ایشان است

شهردار کرمان:
تمام تلاش ما در شهرداری کرمان میزبانی شایسته برای پیکر مطهر سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» و میهمانان ایشان در روز تشییع ایشان است

اعلام فراخوان ملی طراحی تندیس سردار سرافراز اسلام شهید «حاج قاسم سلیمانی»توسط شهرداری کرمان


شهردار کرمان گفت: تمام تلاش ما در شهرداری کرمان میزبانی شایسته و در خور شان برای پیکر مطهر سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و میهمانان ایشان در روز تشییع ایشان است.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shhhhahhrdar.jpg


به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم‌زاده در نشست فوق‌العاده امشب شورای شهر که به نامگذاری معبری در شهر کرمان به نام سردار شهید قاسم سلیمانی اختصاص داشت، افزود: عرض تسلیت به خودمان و ملت ایران و تمام ازادی‌خواهان جهان، دارم و تبریک به ایشان و خانواده‌شان که به آنچه دوست داشتند، رسیدند.
وی ادامه داد: رشادت‌های ایشان چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از این دوران، آنقدر زیاد و مثال‌زدنی است که ذهن و دل مردم آشفته و این واقعه آنچنان دردناک است که کسی توان بیان آن را ندارد. این مساله نشان می‌دهد که کار و جهاد وقتی دلی و با عشق و علاقه باشد، مردم نیز با دل و عشق آن را درک کرده و قدردان هستند.
شهردار کرمان خاطرنشان کرد: مجموعه‌ی شهرداری کرمان از آغاز روز جمعه بر اساس انجام وظیفه جهت مناسب سازی فضای شهری جهت برگزاری مراسم بزرگداشت که بعد به تشییع و تدفین این سردار سپهبد اختصاص یافت، به صورت شبانه‌روزی شروع به کار کرده است.
عالم‌زاده تصریح کرد: همکاران ما در تمامی مناطق و مجموعه شهرداری کرمان هم در حوزه‌های سیاه‌پوش کردن شهر، حمل و نقل عمومی‌، تنظیف معابر، مناسب سازی معابر و آماده سازی مسیر و پارکینگ و ... به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.
وی گفت: با بخش خصوصی رایزنی شده تا مکان‌هایی را که قابلیت دارند و در مسیر تشییع پیکر پاک ایشان هستند، به عنوان پارکینگ در این روز در اختیار مردم قرار دهند و پارکینگ‌های عمومی نیز در این مسیر آماده‌سازی شده‌اند تا در این زمینه مشکلی پیش نیاید.
شهردار افزود: جمعیتی که در این روز وارد شهر کرمان می‌شود، بی سابقه است و ما از مردم کرمان می‌خواهیم با صبوری همکاری کنند‌. ضمن اینکه از همه‌ی کسانی که از دور و نزدیک به شهر کرمان می‌آیند می‌گوییم تمام تلاش‌مان را برای برگزاری یک مراسم در خور شان به کار می‌گیریم اما قطعا به خاطر مقام شامخ سردار سپهبد، تحمل کرده و همکاری کنند.
شهردار کرمان گفت: نامگداری یک شهر و استان هم به نام این سردار اسلام کم است چه برسد به یک معبر، اما به نظر می‌رسد بلوار ۴۵ متری کوثر که در شورای قبلی هم مدنظر بوده اما سردار خود اجازه نمی‌دادند که در زمان حیات ایشان به نامشان ، نامگذاری شود ، در حال حاضر به این نام نامگذاری شود.
وی با بیان اینکه بازتاب این مراسم در سطح بین‌المللی است، تصریح کرد: غیر از این موارد شهرداری کرمان فراخوانی در سطح ملی اعلام کرده تا تندیس این شهید والا مقام به دست بهترین هنرمندان ملی ساخته شود و بعد در جایی در خور شان ایشان یا در نزدیکی بیت‌الزهرا که موقوفه ایشان است، نصب شود.
به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، در نشست فوق‌العاده و عمومی امشب شورای اسلامی شهر کرمان که به نامگذاری معبری به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، با حضور اکثر اعضای شورا و شهردار کرمان و نیز اصحاب رسانه، در حال برگزاری است، تصویب شد : معبر ۴۵ متری شرقی غربی حدفاصل پل شهید بهشتی (اول جاده کوهپایه) به طول حدود ۱۶ کیلومتر و عرض ۴۵ متر تا میدان پرواز به نام  سردار سرافراز اسلام شهید «سپهبد حاج قاسم سلیمانی» که بزرگترین بلوار شهر کرمان است، نامگذاری شود.
میدان پرواز نیز به نام این سردار رشید تغییر نام یافت.
گفتنی است در این نشست، از خروجی بیرم آباد تا محل گنبد جبلیه به نام سردار شهید غلامحسین پور جعفری و از پل ایثار تا تقاطع شهید بادپا که هم اکنون به نام بلوار شاهد است به نام مهندس ابوالمهدی المهندس نامگذاری شود.
شایان ذکر است این نامگذاری‌ها به اتفاق آرا و با ۹ رای تصویب شد.
فاطمه نخعی‌فر

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات