بزرگراه واقع در منطقه کوهسار مهدی «عج» به نام شهید سلیمانی نامگذاری شد

بزرگراه واقع در منطقه کوهسار مهدی «عج» به نام شهید سلیمانی نامگذاری شد


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور در یکصد و هفدهمین جلسه فوق‌العاده صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز که با دستور کار نام‌گذاری یک مکان یا معبر عمومی به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، گفت: با توجه به درخواست های مردم شریف شیراز در خصوص نامگذاری معبر مهمی به نام سردار شهید قاسم سلیمانی، شورای شهر با هماهنگی و همفکری شهرداری شیراز و برگزاری جلسه فوق العاده بزرگراه کوهسار مهدی «عج» را به نام سردار شهید سلیمانی نامگذاری کردند.
وی خاطرنشان کرد: به منظور اینکه یک اثر هنری از شهید سلیمانی در سطح شهر شیراز وجود داشته باشد، شهرداری شیراز طراحی تندیس این شهید والا مقام را به مسابقه ملی می گذارد و اثر فاخر برگزیده را در ابتدای بزرگراه شهید سلیمانی نصب می کنیم.
شهردار شیراز ضمن عرض تسلیت به ملت ایران و شهروندان گفت: از همه شهروندان دعوت می کنم در مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی که سه شنبه 17 دی ماه برگزار می شود، شرکت کنند تا سهمی را در بزرگداشت این بزرگمرد ادا کنیم.
شهادت سردار سلیمانی موجب تقویت انسجام و وحدت ملی شده است
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهید سرافراز سردار سلیمانی علاوه بر اینکه در دوران حیات مایه خیر و برکت برای منطقه بود حتی پس از شهادت نیز موجب تقویت انسجام و وحدت ملی شد و خون تازه‌ای را در رگ‌های مقاومت در منطقه تزریق کرد.
دکتر سید عبدالرزاق موسوی در یکصد و هفدهمین نشست فوق‌العاده صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: جلسه فوق‌العاده امروز به احترام انسانی برگزار می‌شود که دنیا در مقابل عظمت و بزرگی او سر تسلیم و تعظیم فرود آورده و نه‌تنها در کشور ما همه چیز در این چند روز تحت‌الشعاع شهادت و بزرگی او قرار گرفته  بلکه تمام منطقه و به صورت خاص کشورهای اسلامی به شدت متأثر از شهادت این شهید بزرگوار و همراهان وی قرار گرفته است.
وی افزود: به اعتراف فرماندهان نظامی کشور، سردار شهید سلیمانی برجسته‌ترین فرمانده نظامی ما بود که در فرماندهی نمونه منحصر‌به‌فردی بود و آثار این فرماندهی را در اظهارات تمامی فرماندهان نظامی و محور مقاومت می‌بینیم.
موسوی ادامه داد: آنچه امروز در وصف ارزش‌های اخلاقی، جوانمردی، فتوت، گذشت، فداکاری، مردم‌داری و تمامی سجایا و فضایل اخلاقی ایشان حتی از زبان هم‌رزمان وی می‌شنویم، بیش از مطالبی است که در مورد توان و ظرفیت نظامی و فرماندهی آن در دنیا مطرح شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز محبوبیت وی در نزد مسلمانان منطقه و آزادگان جهان شده را غیرقابل توصیف دانست و اضافه کرد: سردار سلیمانی هم‌چنان که در دوران حیاتش برای این کشور و منطقه مایه خیر و برکت و سربلندی بود، پس از شهادتش نیز موجب تقویت انسجام و وحدت ملی شد و خون تازه‌ای را در رگ‌های مقاومت در منطقه تزریق کرد.
موسوی با اشاره به رأی نمایندگان مجلس عراق در خصوص اخراج بیگانگان و آمریکائیان از این کشور گفت: این نتیجه شهادت ایشان و هم‌رزم ایشان مجاهد بزرگ ابومهدی‌المهندس بود. سردار سلیمانی برای ما افتخار آفرید، غرور ملی ما را تقویت کرد و حالا این ما هستیم که باید زندگی و حیات و شهادت سردار سلیمانی را الگوی خود قرار دهیم.
موسوی، شهید سلیمانی را نماد مقاومت و آزادگی و ترامپ و دولت آمریکا را نماد جنایتکاری، پلیدی و تجاوزگری به حقوق ملت‌ها توصیف و خاطرنشان کرد: امروز تمامی افراد و شخصیت‌ها حتی بسیاری از مخالفین هم در موضوع بزرگی و عظمت ایشان صحبت می‌کنند و هیچ کس نمی‌توانست اینقدر برای ما عزت و بزرگی بیافریند.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان ضمن محکوم کردن مجدد اقدام تروریستی دولت جنایتکار و قانون‌شکن آمریکا و تسلیت شهادت شهید سپهبد سلیمانی و سایر شهدای این حادثه اظهار داشت: جلسه فوق‌العاده امروز به پاس این همه بزرگی و عظمت، به بررسی طرح پیشنهادی و دوفوریتی اعضای شورای اسلامی شهر اختصاص داده شد.
نام‌گذاری بزرگراه کوهسار مهدی(عج) شیراز به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی
شورای اسلامی شهر شیراز نامگذاری بزرگراهی در منطقه کوهسار مهدی(عج) را به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی، تصویب کرد.
سخنگوی این شورا در پایان یکصد و هفدهمین جلسه فوق‌العاده صحن علنی با اعلام این خبر گفت: با وجود آن‌که اعضای شورا این هفته را در تعطیلات فصلی به سر می‌بردند اما با توجه به اهمیت واقعه‌ی اخیر، برای نامگذاری پس از ارائه‌ی یک طرح دوفوریتی در خصوص نامگذاری یک معبر عمومی به نام شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین ساخت و نصب تندیس این شهید بزرگوار، ضمن تشکیل جلسه فوق‌العاده، موضوع را به بحث و بررسی گذاشتند.
«سعید نظری» با اشاره به حجم مطالبات و درخواست‌های مردمی در این خصوص، گفت: در رایزنی‌های اولیه اعضای شورا، دو معبر بزرگ شامل بلوار رحمت و بزرگراه کوهسار مهدی(عج) پیشنهاد شد که در حین برگزاری جلسه نیز پیشنهادهای دیگری همچون پل کابلی حضرت ولیعصر (عج) نیز به آن‌ها اضافه شد.
رئیس کمیسیون نامگذارای شورای شهر شیراز با اعلام اینکه اعضای شورا در نهایت بر روی نامگذاری بزرگراه کوهسار مهدی (عج) واقع در منطقه‌ای به همین نام توافق کردند، تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، این منطقه همچنان به نام کوهسار مهدی (عج) خواهد ماند اما بزگراه حدود 7 کیلومتری واقع در این منطقه به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی نام‌گذاری می‌شود.
به گفته‌ی مهندس نظری، این بزگراه که از ابتدای بلوار جمهوری شروع و به شهرک جوادیه و تقاطع آیت‌الله محلاتی و آیت‌الله حسینی‌الهاشمی ختم می‌شود، در سه فاز در حال ساخت است که در حال حاضر فاز نخست آن با 6 و 8 دهم کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و فازهای بعدی آن نیز در حال ساخت است.
سخنگوی شورای شهر در ادامه به مصوبه دوم این جلسه صحن علنی شورا اشاره کرد و اظهار داشت: اعضای شورای شهر همچنین با تصویب ساخت تندیس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهرداری را مکلف کردند که از طریق برگزاری یک مسابقه بین‌المللی، طراحی و ساخت تندیس این شهید بزگوار را به مسابقه بگذارند و بهترین تندیس را در نزدیکی بزگراه شهید سپهبد قاسم سلیمانی نصب کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات