رئیس کمیسیون گردشگری اعلام کرد؛ بهره‌برداری از ایستگاه متروی وکیل با معماری متفاوت تا ۲ ماه آینده

رئیس کمیسیون گردشگری اعلام کرد؛ بهره‌برداری از ایستگاه متروی وکیل با معماری متفاوت تا ۲ ماه آینده

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، »سولماز دهقانی« در حاشیه بازدید از ایستگاه وکیل متروی شیراز با اشاره به موقعیت ویژه‌ی این ایستگاه در محدوده‌ی بافت تاریخی فرهنگی شیراز، اظهار داشت: مجموعه شورا و شهرداری شیراز ازجمله در سازمان قطار شهری به این نتیجه رسیده که لازم است فضای داخلی ایستگاه وکیل با معماری سنتی احداث شود تا با بافت بیرونی این منطقه هم‌خوانی داشته باشد و در واقع بیان‌گر فضای بیرونی خود باشد.
این عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه ایستگاه‌های مترو بخشی از فضاهای اثرگذار شهری هستند، گفت: زیبایی داخلی ایستگاه‌ها برای فضای بیرونی آن نیز جذابیت ایجاد می‌کند که خوشبختانه معماری جالب این ایستگاه می‌تواند این نقش را ایفا کند.
خانم دهقانی به استفاده چشمگیر کلان‌شهرهای پیشرفته‌ی دنیا از تمام فضاهای شهری اشاره کرد و افزود: در برخی شهرها ایستگاه‌های مترو روایت‌گر تاریخ و فرهنگ آن شهر یا کشور است و این موضوع نشان می‌دهد که علاوه بر جنبه‌ی زیباشناختی، موضوعات فرهنگی، تاریخی گردشگری و ترغیب و یا راهنمایی گردشگران نیز می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز در پاسخ به این سؤال که چرا این طرح‌ها در سایر ایستگاه‌های شهر اجرا نشده، تصریح کرد: ایستگاه‌های دیگری که چنین قابلیتی داشتند -ازجمله ایستگاه زندیه- در دوره گذشته به بهره‌برداری رسیده بودند اما کمیسیون گردشگری شورای پنجم موضوع زیباسازی فضاهای شهری ازجمله ایستگاه‌های مترو را در دستور کار خود قرار داده و طراحی معماری این ایستگاه نیز در همین راستا در حال انجام است.
وی در عین حال تأکید کرد: البته در برخی از ایستگاه‌های قبلی هم امکان برخی تغییرات وجود دارد که امکان‌سنجی این موضوع را در کمیسیون گردشگری بررسی می‌کنیم.
دهقانی در پایان با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی به‌موقع برای رعایت جوانب مختلف در احداث ایستگاه‌های خط دوم متروی شیراز، خاطرنشان کرد: ما برای ایستگاه‌های باقیمانده از خط یک و همچنین خطوط دیگر مترو تلاش خواهیم کرد که با الهام از فضای هم‌جوار هر ایستگاه از معماری مرتبط استفاده کنیم و یا اینکه در ایستگاه‌های مختلف، هنرهای دستی و یا فرهنگ اصیل، سنتی و بومی شیراز را از این طریق به تصویر بکشیم.
گفتنی است بنا بر اعلام رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز شهرداری شیراز وعده داده که ایستگاه وکیل قطار شهری با معماری متفاوت خود تا اوایل اسفندماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات