سيزدهمين همايش تخصصي حمل ونقل مشهد با رويكرد حمل ونقل انسان  محور برگزار شد

سيزدهمين همايش تخصصي حمل ونقل مشهد با رويكرد حمل ونقل انسان  محور برگزار شد




به گزارش روابط عمومي سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي، سيزدهمين همايش تخصصي حمل ونقل و ترافيك با رويكرد حمل ونقل انسان  محور، با حضور جمعي از اعضاي شواري مركزي سازمان نظام مهندسي ساختمان كشور، رئيس و اعضاي هيئت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان، معاون عمران، حمل و نقل و ترافيك شهرداري مشهد، رئيس كميسيون عمران، حمل ونقل و ترافيك شوراي شهر مشهد، رئيس پليس راهور مشهد، مسئولان گروه مپنا (شركت مديريت پروژه هاي نيروگاهي ايران در هتل پارس مشهد) و جمعي از مهندسان اين رشته و دست اندركاران عرصه حمل و نقل و ترافيك استان برگزار شد .

در اين همايش دكتر داريوش معظمي، نايب رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي و دبير اين همايش، با بيان اينكه به طور قطع حمل ونقل انسان محور مختص ايجاد مسير دوچرخه يا توجه به حمل ونقل عمومي نيست، اظهار كرد: بي شك بايد در بحث حمل ونقل انسان محور به تمام مسائل شهري توجه كارشناسي شود .

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي هم در اين همايش با بيان اينكه توجه به موضوع ترافيك براي امنيت، سلامت و محيط زيست مهم است، گفت: رشته مهندسي ترافيك يكي از رشته هاي مهم مهندسي است كه بايد به شكل اصولي از آن استفاده شود .

مهندس محمدحسين شركا تأكيد كرد: بايد يك پروژه قبل از اينكه وارد كميسيون ماده ۵ شود، مباحث ترافيكي آن به تأييد كارشناسان رسيده باشد؛ چرا كه رعايت مباحث ترافيكي در يك پروژه از اصول رعايت حقوق شهروندي است .

در ادامه همايش، رئيس كميسيون عمران، حمل ونقل و ترافيك شوراي شهر مشهد با تأكيد بر اينكه بسياري از افراد حمل ونقل را موتور توسعه مي دانند، گفت: ما در شوراي شهر سعي كرده ايم به موضوع حمل ونقل عمومي و توسعه آن توجه ويژه اي كنيم .
مجتبي بهاروند با تأكيد بر توسعه حمل ونقل پاك و انسان محور، افزود: ما به اين موضوع نيز توجه كرده ايم و البته در مديريت شهري سعي شده است تا از نظرات كارشناسي استفاده شود .
معاون عمران، حمل ونقل و ترافيك شهردار مشهد نيز با بيان اينكه انجام يك پروژه شهري نيازمند الزاماتي است، گفت: هماهنگي بين بخشي يكي از مهم ترين الزامات است كه خوشبختانه در مشهد شاهد هستيم كه هماهنگي هاي بين دستگاهي به خوبي ايجاد شده است .

وي افزود: اين هماهنگي به طور قطع سبب انجام اتفاقات خوب براي زائران و مجاوران مي شود .
مهندس كاظمي با اشاره به همكاري خوب شوراي شهر با حوزه حمل ونقل مديريت شهري، ابراز خرسندي كرد: شوراي شهر مشهد بسترسازي مناسبي براي انجام اقدامات شهري داشته است كه اختصاص بودجه ۱۰۰۰ ميليارد توماني براي بخش عمران، حمل ونقل و ترافيك- منهاي حوزه قطارشهري -گواه اين موضوع است .

شايان ذكر است در حاشيه سيزدهمين همايش تخصصي حمل ونقل و ترافيك مشهد، شهرداري مشهد و گروه مپنا(شركت مديريت پروژه هاي نيروگاهي ايران) تفاهم نامه هايي درباره توليد نخستين اتوبوس برقي كشور، اجراي مطالعات برقي كردن خط يك بي آرتي مشهد و ساخت و احداث اولين ايستگاه شارژ سريع و كند خودرو هاي برقي به امضاء رساندند .
همچنين در اين همايش از پيشكسوتان، فعالان و اساتيد برجسته اين رشته تقدير بعمل آمد و جايزه اتحاديه بين المللي حمل ونقل عمومي به شركت بهره برداري قطارشهري مشهد اعطاء شد .

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی یک انجمن در شهر مشهد می باشد

      نظرات