ورود ۴۳ لکوموتیو بخش خصوصی به ناوگان ریلی تا پایان شهریور

ورود ۴۳ لکوموتیو بخش خصوصی به ناوگان ریلی تا پایان شهریور

www.BanaNews.irمعاون وزیر راه و شهر‌سازی با بیان اینکه به‌تازگی ۲۳ لکوموتیو توسط بخش خصوصی وارد سیستم ریلی کشور شده گفت: ۲۰ دستگاه لکوموتیو چینی نو نیز تا پایان شهریورماه وارد ناوگان ریلی می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالعلی صاحب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه ۲۶ لکوموتیو "ایران سفیر " تاکنون وارد شرکت مپنا شده اظهار داشت: از این تعداد تاکنون‌ ۲۰ لکوموتیو عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه تا چندی پیش ۳۲ لکوموتیو توسط بخش خصوصی وارد ناوگان شده بود، گفت: به تازگی نیز ۲۳ لکوموتیو دیگر وارد سیستم شده است و بقیه آن در آینده نزدیک وارد می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: همچنین ۲۰ لکوموتیو چینی نو دیگر توسط بخش خصوصی تأمین شده است که ۱۰ دستگاه آن در حال ترخیص از بندر بوده و به محض ترخیص وارد سیستم عملیاتی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ‌در شش ماهه اول سال جاری ۱۰ دستگاه دیگر لکوموتیو چینی دیگر نیز وارد ناوگان شود، افزود: در واقع باید گفت ۲۳ دستگاه لکوموتیو ایران سفیر و ۲۰ دستگاه لکوموتیو چینی و جمعاً ۴۳ لکوموتیو توسط بخش خصوصی یا وارد سیستم ریلی شده‌ یا تا پایان شهریورماه وارد سیستم خواهند شد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: لکوموتیوهای ایران سفیر براساس قراردادی که ۶ سال پیش توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران منعقد شد، وارد ناوگان ریلی کشور می‌شود.

* راه‌اندازی ۹ رام ‌ریل‌باس و سه دستگاه ترن‌ست در حومه کلان‌شهرها از اول مهر‌

صاحب‌محمدی با بیان اینکه ‌تا پایان سال جاری نیز در مجموع ۲۰۰ واگن مسافری جدید در ناوگان راه‌آهن وارد می‌شود، تصریح کرد: اگرچه در سال گذشته به کارگیری حدود شش ریل‌باس و سه دستگاه ترن‌ست در مناطق مختلف کشور مدنظر قرار گرفت اما از نیمه دوم سال جاری نیز راه‌اندازی حدود ۹ رام قطار ریل‌باس در حومه کلان‌شهرها و حداقل سه دستگاه ترن‌ست جزو دستور کار راه آهن جمهوری اسلامی ایران است.

* سال گذشته ۲۰ میلیون یورو تسهیلات از بانک توسعه اسلامی اخذ شد

صاحب‌محمدی در خصوص مشارکت بانک توسعه اسلامی در پروژه‌های ریلی کشور، اظهار داشت: از گذشته با بانک توسعه اسلامی قراردادهایی داشته‌ایم و تسهیلاتی از طریق این بانک اخذ می‌شد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در آخرین تسهیلات سال گذشته مبلغ ۲۰ میلیون یورو از این بانک اخذ شد که در پروژه‌های ریلی و تأمین تجهیزات به کار گرفته شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطر‌نشان کرد: حضور این بانک قطعاً در پروژه‌های ریلی کشور در راستای توسعه حمل و نقلی ایمن، پاک و روان مفید خواهد بود.

 

 

    نظرات