کشف ۷۳ قبضه اسلحه و مقابله با ۲۷۳ مورد تخریب محیط زیست در اردبیل

کشف ۷۳ قبضه اسلحه و مقابله با ۲۷۳ مورد تخریب محیط زیست در اردبیل

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان اردبیل، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست گفت: در راستای حفظ محیط زیست با متخلفان در این زمینه برخورد قاطع و جدی انجام می‌شود و اجازه دست‌درازی و سوء استفاده از میراث طبیعی و محیط زیست را به متخلفان نمی‌دهیم.

سعید شهند افزود: در سه ماهه سوم سالجاری، ۱۶ قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز و ۵۷ قبضه اسلحه شکاری مجاز از متخلفان شکار و صید کشف و ضبط شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در همین مدت با ۲۷۳ مورد تخریب و آلودگیهای محیط زیست، ۹۰ مورد شروع به شکار و ۱۵ مورد آتش سوزی  مقابله و برخورد شده و در مجموع ۳۴۲مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی و گزارش شده است.

شهند افزود : علاوه بر اقدامات انجام گرفته در مقابله با شکار و صید غیر مجاز و تخریب و آلودگی محیط زیست، فعالیت های مستمر فرهنگی در خصوص تنویر افکار عمومی و آموزش گروههای هدف در سطح استان انجام گرفته و طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان نیز برای افراد بومی ساکن در مناطق حفاظت شده اجرا می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در پایان از مردم و دوستداران محیط زیست خواست شکایات و گزارشات زیست محیطی را از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰، یا شماره تماس ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانها، بدون نیاز به مراجعه حضوری اطلاع دهند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات