بانک توسعه اسلامی و مشارکت در پروژه‌های راه

بانک توسعه اسلامی و مشارکت در پروژه‌های راه

www.BanaNews.irمدیرعامل شرکت ساخت با بیان اینکه آماده همکاری با بانک توسعه اسلامی برای مشارکت در پروژه‌های ریلی هستیم، گفت: به بخش خصوصی و ‌تسهیلات بانکی برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل نیاز داریم.‌

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ، درخصوص بازدید وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت از پروژه‌های جاده‌ای استان سمنان، اظهار داشت: در این بازدید شش پروژه عمرانی در حیطه راهسازی شامل چهار پروژه آماده بهره‌برداری و دو پروژه آماده کلنگ‌زنی، مورد بازدید قرار گرفت که مجموع این طرح‌ها حدود ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار داشت.

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها نقش بسیار مهمی در تردد زائران از مسیر مرکز کشور به آستان قدس رضوی دارد، ادامه داد: ۲۰ کیلومتر از بزرگراه میامی -جاجرم و ۴۰ کیلومتر از راه اصلی زیدر – بیارجمند و نزدیک به ۴۰ کیلومتر از پروژه کمربندی دامغان و شاهرود در استان سمنان با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل خاطرنشان کرد: همچنین در ادامه سفر به استان سمنان، پروژه کمربند بزرگراهی دامغان که با هزینه ۱۸۵ میلیارد ریال و به طول ۱۸ کیلومتر و عرض ۱۱ متر احداث شده است، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

صادقی یادآور شد: ساخت این مسیر که مشتمل بر ۸۶ دستگاه ابنیه فنی و دو باند رفت و برگشت است تأثیر بسزایی در توسعه زیرساخت‌های راه‌های استان سمنان و بهبود عبور و مرور به ویژه زائران بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این سفر همچنین باند دوم کمر‌بندی شاهرود به طول ۱۶ کیلومتر و عرض ۱۱متر با هزینه ۱۲۰میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

صادقی اضافه کرد: همچنین ۳۰ کیلومتر از بزرگراه میاندشت - عباس آباد شاهرود نیز به صورت نمادین در این سفر‌ افتتاح شد؛ این بزرگراه با هزینه ۱۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تصریح کرد: در ادامه این سفر ‌نیز ۲۰ کیلومتر از بزرگراه میامی -جاجرم با عرض ۱۱ متر و هزینه ۵۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی افتتاح و به‌بهره‌برداری رسید‌.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد‌: همچنین در سفر به شهرستان شاهرود ۴۰ کیلومتر از راه اصلی زیدر - بیارجمند ‌افتتاح شد و از پروژه بهسازی و نوسازی محور شاهرود - میاندشت نیز بازدید به عمل آمد.

صادقی به آثار مطلوب و مثبت توسعه کنار‌گذرگاه‌ها در قالب بزرگراه اشاره کرد و افزود: کنارگذر‌ موجب می‌شود وسایل نقلیه بدون آنکه نیازمند ورود به مجموعه شهری باشند، از تردد آسان و روانی برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ضمن اشاره به توجه بسزای وزارت راه و شهرسازی به توسعه کنارگذر‌ها و کمربندی‌ شهر‌ها، ادامه داد: عدم ورود خودرو‌ها به شهر‌های عبوری، ‌موجب کاهش ترافیک، کم شدن استهلاک وسایل نقلیه، کاهش مصرف سوخت و حذف آلودگی زیست‌محیطی می‌شود و در نتیجه تصادفات کاهش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احداث کنارگذر‌ها موجب کوتاه‌تر شدن راه‌ها و تردد آسان‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: در این بازدید عملیات اجرایی دو پروژه راه‌سازی کلنگ‌زنی شد که یکی از آنها پروژه جاده‌ای دامغان به سمت معلمان بود و دیگری راهی که دامغان را به مرکز بخش دیباج متصل می‌کند. ‌

* از مشارکت بانک توسعه اسلامی در پروژه‌های زیربنایی خود استقبال می‌کنیم

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در خصوص مشارکت بانک توسعه اسلامی در پروژه‌های ریلی وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: این وزارتخانه قطعاً از حضور هرگونه بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های عمرانی خود استقبال می‌کند زیرا ‌هم به بخش خصوصی و هم ‌تسهیلات بانکی برای توسعه زیرساخت‌ها نیاز داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بانک توسعه اسلامی تاکنون رقم خاصی در پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی سرمایه‌گذاری نکرده اظهار داشت: بخش خصوصی در حال حاضر به پروژه‌های زیرساختی وزارت راه و شهرسازی وارد شده است و ما قطعاً از ‌این امر حمایت می‌کنیم.

 

 

    نظرات