میدان بزرگمرد ایران، سردار شهید قاسم سلیمانی در بیرجند نامگذاری شد

میدان بزرگمرد ایران، سردار شهید قاسم سلیمانی در بیرجند نامگذاری شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری؛ با رای اعضای شورای اسلامی شهر و نظر موافق شهردار بیرجند، میدانی که در میان شهروندان به نام سپاه شناخته می شد به پاس رشادتهای بزرگمرد ایران به نام شهید قاسم سلیمانی نامگذاری شد.

گفتنی است شورای اسلامی شهر بیرجند روز جاری جلسه فوق العاده ای با عنوان تبادل نظر برای انتخاب نام میدان یا خیابانی به نام سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار کرد.

میدان فرودگاه نیز یکی دیگر از گزینه های روی میز شورا بود، اما دلایلی مطرح شد که گزینه میدانی که در نزدیکی سپاه قرار دارد را پر رنگ تر کرد.

در این نشست که با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهرداری برگزار شد رییس شورای اسلامی شهر بیرجند با تاکید بر اینکه انتخاب مکان باید در خور و شأن جایگاه شهید سردار سلیمانی باشد گفت: برخی از مکان ها هنوز آماده افتتاح نیست و برخی از شهروندان نیز پیشنهاداتی در این خصوص داشتند که نیاز به بررسی دارد.

دکتر ابراهیم تقی زاده افزود: میدان سفیر امید تا خلیج فارس یا قسمتی از بلوار پیامبر اعظم (ص)، میدان اجتماعات شهری، میدان قدس، خیابان پاسداران، میدان طالقانی، میدان شهدا و خیابان شهدا از جمله مکان‌هایی بوده که برای این نام‌گذاری پیشنهاد شده است.

به گفته شهردار بیرجند اقدامات اجرایی و المان گذاری این میدان ابتدای سال آینده انجام خواهد شد اما تابلوی نامگذاری میدان طی چند روز آینده در این مکان نصب می گردد.

مهندس محمد علی جاوید نیز با بیان اینکه اولین بار است که این حجم از پیام برای انتخاب یک مکان به نام شخص خاصی داشته‌‍‌ایم گفت: شهید سردار سلیمانی متعلق به همه ملت، همه تفکرات و همه اقشار است لذا باید تمام توان خود را به کار گیریم که مکانی در خور شأن این سردار بزرگ انتخاب شود .

وی افزود: کمترین کاری که می‌توانیم برای این شهید انجام دهیم مزین شدن مکانی به نام سردار سلیمانی است که از این ظرفیت باید بهره ببریم.

شهردار بیرجندبا اشاره به اینکه به نام اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی هنوز مکانی انتخاب نشده که امیدواریم این مهم نیز انجام شود ادامه داد: همچنین ظرفیت نامگذاری مکانی به نام شهدای مقاومت و شهید ابومهدی المهندس نیز در شهر وجود دارد.

جاوید تاکید کرد: پس از انتخاب مکان در حداقل زمان آمادگی داریم که با اعتبار مناسب نسبت به نصب المان اقدام کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به واکنش‌های جهانی در خصوص این حادثه نیاز است که همزمان با آن، ابراز احساسات خود را بروز داده و هرچه سریع‌تر در این زمینه تصمیم‌گیری انجام شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی نیز گفت: عظمت شهید سردار سلیمانی بر هیچکس پوشیده نیست و انتظار مردم نیز همین است که سریع‌تر مکانی به نام این شهید مزین شود .

حجت الاسلام تقی عزیزی افزود: در این مساله، سرعت نباید فدای دقت شود لذا باید در انتخاب مکان مناسب زمان بیشتری صرف گردد.

وی تاکید کرد: تعویض نام‌های موجود که برای اماکن و خیابان ها گذاشته شده کار مناسبی نیست زیرا تمام نامگذاری‌ها بر اساس شخصیت‌های اثرگذار بوده که در جای خود اهمیت دارد .

گرچه در این نشست برخی از اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند معتقد بودند که انتخاب مکان مناسب نیاز به کار کارشناسی و استفاده از نظرات مختلف صاحبنظران دارد اما خواسته شهروندان که تماس‌های مختلفی با متولیان، در خصوص انتخاب مکان مناسب برای نامگذاری داشته در اولویت قرار گرفته و در نهایت پس از ۲ ساعت بحث و بررسی؛ میدان واقع در بلوار پیامبر اعظم(ص) در جنوب شهر بیرجند که به سپاه پاسداران نیز ختم شده و معروف به میدان سپاه است برای مزین شدن به نام سردار شهید قاسم سلیمانی انتخاب شد .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات