دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب تا پایان بهمن به  ...

دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب تا پایان بهمن به ...

دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب تا پایان بهمن به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی احداث دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب با بیان اینکه این پروژه بواسطه سازه نیم قوسی خود، یکی منحصر به ‎فردترین پل‌های روگذر شرق کشور و افتخار حوزه فنی و مهندسی مشهد است، اظهارکرد: ایمنی تردد شهروندان و فراهم آوردن شرایط مناسب برای عبور و مرور آنها، یکی از اولویت‌های مدیریت شهری بوده و براساس همین رویکرد ساخت این دوربرگردان در دستورکار قرار گرفت.

حیدری در ادامه گفت: تعدد خودروهای خروجی از چراغچی 13 و ورود آنها به بزرگراه چراغچی منجر افزایش ترافیک در میدان سپاد شده بود و به تبع آن، ساکنان این محدوده مشکلات بسیاری داشتند؛ لذا پروژه دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب با تخصیص اعتبار 110 میلیارد ریالی توسط شورای شهر و با برنامه زمانی 6 ماهه در برنامه شهرداری گنجانده شد.

وی با بیان اینکه جابجاکردن قطعات روی پایه‌های پل از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده و همکاران ما در مدیریت شهری و سازمان عمران شهرداری با موفقیت این کار ارزشمند را انجام داده‌اند، تصریح کرد: از بخش‌های فنی و تخصصی استان، سازمان نظام مهندسی، دانشگاه‌ها و اساتید مختلف دعوت می‌کنیم که در بخش دوم انتقال قطعات روی ضلع جنوبی دوربرگردان حضور داشته باشند.

حیدری خاطرنشان کرد: براساس گزارش ارائه شده از سوی شهرداری، این پروژه تا آخر بهمن‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید و گام دیگری در جهت تسهیل تردد شهروندان در شهر برداشته خواهد شد.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه در زمان ساخت پروژه کمترین میزان انسداد مسیر را داشته‌ایم و قطعات ضلع شمالی دوربرگردان طی 36 ساعت جابجا شده‌اند، افزود: مهمترین بحث مدیریت شهری، ایجاد حداقل محدودیت ترافیکی برای شهروندان بوده که خوشبختانه این مهم علی‌رغم افزایش هزینه‌ها در این پروژه محقق شد.

حیدری در ادامه ضمن قدردانی از همراهی شهروندان با شهرداری مشهد در طول اجرای ساخت دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب، گفت: از پلیس راهور و همچنین همکاران خود در شهرداری مشهد که شبانه‌روز در حال تلاش برای بهره‌برداری از این پروژه در موعد مقرر هستند، کمال تقدیر و تشکر را دارم؛

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با بهره‌برداری از این دوربرگردان، بخشی از وظیفه خود نسبت به شهروندان قدرشناس و فداکار مشهدی را ادا کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات