برنامه آتی شهرداری؛ سرپوشیده کردن کانال های شهری

برنامه آتی شهرداری؛ سرپوشیده کردن کانال های شهری

بنا بر اعلام شهردار امیدیه ساخت دال های بتنی در جهت سرپوشیده کردن کانالهای شهری آغاز شده و به زودی فاز اول آن اجرایی می شود. وی با اشاره به اینکه در هر شهری وجود جوی آب و کانال ها اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد شبکه جویها و کانال های شهری برای هدایت آبهای سطحی و باران های سیل آسا انجام می شود تا از تجمع آبها و ایجاد آبگرفتگی ها که مخل زندگی شهروندان است، جلوگیری و از بروز خسارات و اختلال در روند زندگی عادی مردم پیشگیری شود.
مهندس شریفات شهردار امیدیه همچنین تصریح کرد از آنجایی که کانال های آب دارای عمق قابل توجهی هستند بنابراین ایمن سازی آن برای شهروندان همواره دغدغه مجموعه شهرداری امیدیه بوده است که در همین راستا شهرداری اقدام به ساخت و نصب دال های بتنی پیش تنیده که جزو مصالح نوین و روز دنیا می باشند نموده است. از مهمترین مزایای این دال ها ایمن سازی جهت جلوگیری از سقوط افراد و خسارات جانی و مالی و امکان تعریض بلوارها با توجه به حجم ترافیک در آینده می باشد.
بر همین اساس در فاز اول این پروژه تهیه و ساخت دال بتنی غیر ترافیکی با ابعاد 1×2 مترمربع جهت سرپوش کردن بلوار امام علی (ع) به تعداد 350 عدد دال در کارگاه دال سازی شهرداری صورت گرفته و بزودی در محل نصب می شوند.
دال بتنی (به فرانسوی dalle)، یک عضو سازه ای در پروژه های مختلف ساختمانی و شهری است. دال های افقی بتنی مسلح، معمولا دارای ضخامتی بین 10 تا 50 سانتیمتر بوده و عمداً در سقف طبقات و کانال ها به کار برده می شوند. از دال های نازک تر به عنوان سنگ فرش استفاده می گردد. بیشتر دال های بتنی در پروژه های شهری امیدیه به صورت پیش ساخته در محل کارگاه شهرداری آماده می شوند.

لینک اصل خبر در سایت

    نظرات