نصب کنتورهای هوشمند با جدیت در حال پیگیری است

رییس اداره منابع آب شهرستان های یزد و اشکذر شرکت آب منطقه ای یزد، با بیان این که در حال حاضر 82 درصد چاه های کشاورزی، 75 درصد چاه های صنعتی و 51 درصد چاه های دولتی و خدماتی به کنتور هوشمند مجهز شدند، گفت: نصب کنتورهای هوشمند با جدیت در حال پیگیری است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، «محمدحسین باقری» رییس اداره منابع آب شهرستانهای یزد و اشکذر  در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان یزد که با حضور فرماندار یزد و دیگر اعضا برگزار شد، با بیان این که نصب کنتورهای هوشمند در شهرستان یزد با جدیت در حال پیگیری است، اظهار کرد: در حال حاضر  ۵۶۱ حلقه چاه در شهرستان یزد فعالیت دارد که خوشبختانه با همراهی شورای حفاظت منابع آب بویژه پیگیری های جدی در سال 1398، هم اکنون 82 درصد چاه های کشاورزی، 75 درصد  چاه های صنعتی و 51 درصد چاه های دولتی و خدماتی به کنتور هوشمند مجهز شدند .

وی با اشاره به این که چاه های کشاورزی بیشترین حجم تخلیه را به خود اختصاص می دهند و متاسفانه تا مهرماه امسال، یزد جزء سه شهرستانی بود که در زمینه نصب کنتورهای هوشمند از وضعیت خوبی برخوردار نبود، افزود: با پیگیری های صورت گرفته در سه ماه گذشته ، تمهیدات لازم از قبیل پرداخت تسهیلات در جهت نصب کنتورهای هوشمند و حذف واسطه در جهت کاهش هزینه ها و امکان عقد قرارداد در دفاتر پیشخوان، منجر به پیشرفت قابل توجه در نصب کنتورهای هوشمند شده است. باقری افزود: برنامه ریزی لازم جهت اتمام نصب کنتورهای چاههای دولتی و صنعتی  تا پایان سال از موارد مطرح در این جلسه می باشد و خوشبختانه شهرداری یزد نیز با توجه به تعدد چاههای فضای سبز نیز در حال پیگیری نصب کنتور هوشمند بر روی چاههای در اختیار می باشد .

رییس اداره منابع آب شهرستانهای یزد و اشکذر در خصوص اجرای طرح سپاس آب نیز گفت: در سال جاری به ادارات آبفا، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت مهلت شش ماهه داده شده تا نسبت به معرفی الگوهای برتر در زمینه مصرف آب اقدام کنند .

وی همچنین بیان کرد: آزادسازی رودخانه مرکزی شهر یزد  و قنات زارچ به صورت مستمر در جلسات شورای حفاظت منابع آب پیگیری می گردد و اکنون نیز در حال انجام است .

در ادامه فرماندار یزد نیز گفت: نصب کنتورهای هوشمند بر روی همه  چاههای شهرستان با هر نوع کاربری، الزامی و حتی چاههای دولتی و عمومی که به دلیل استقرار ادارات کل در شهرستان، تعداد قابل توجهی دارند نیز تا ابتدای اسفندماه می بایست برنامه مشخص خود برای نصب کنتور هوشمند را ارائه نمایند .

رستگاری در ادامه با اعلام رضایت از وضعیت نصب کنتورهای چاههای کشاورزی و صنعتی تاکید نمود: ضمن اینکه ضروری است چاههای صنعتی و کشاورزی طی سه ماه آتی می بایست تا صد درصد کنتورها نصب گردند. وی تصریح نمود: از ادارات و ارگانهایی که حسب مصوبه قبلی شورای حفاظت در خصوص نصب کنتور اقدام نموده اند تقدیر و برای سایر ارگانها نیز این موضوع از محورهای جدی ارزیابی مدیران شهرستان است. وی در ادامه با اشاره به ضوروت حمایت و تقدیر از الگوهای برتر در زمنیه مصرف بهینه آب افزود: تاکید می کنم طرح سپاس آب در بخش های مختلف توجه ویژه داشته باشید تا استان در زمینه معرفی الگوهای برتر سرآمد باشد .

در پایان فرماندار یزد تصریح کرد: آزاد سازی رودخانه مرکزی شهر یزد از ابتدای سال جاری در دستور کار شورای حفاظت منابع آب بوده و برای اولین بار نیز اقدام موثری در این خصوص صورت گرفته اما ضرورت دارد تکمیل مطالعات حریم و بستر توسط آب منطقه ای و همچنین پیگیری شهرداری جهت ساماندهی با سرعت بیشتری صورت پذیرد و در این خصوص مسائل اجتماعی و راهکارهای لازم جهت جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان و عدم نارضایتی های مردمی نیز مورد اهمیت قرار گیرد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای یزد

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای یزد

    شركت آب منطقه‌ای یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات