از دید مدیریت شهری تمامی شهروندان یکسان هستند

از دید مدیریت شهری تمامی شهروندان یکسان هستند

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر، کوروش محمدی در برنامه زنده تلویزیونی اینجا اصفهان با بیان اینکه دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی دو سالی می‌شود که توسط وزارت کشور تشکیل شده است، اظهار داشت: این دفاتر پس از معضلاتی که حاشیه نشینی برای کلانشهر ایجاد کرد جدی گرفته و مطرح شدند. این طرح یک طرح علمی و کارشناسی شده برای کلانشهر های کشور است تا آسیب حاشیه نشینی کاهش یابد. ایجاد وابستگی حاشیه نشین ها به شهر و ایجاد حس تعلق شهروندی از مهمترین هدف این طرح و دفاتر تسهیل گری است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر افزود: اصفهان نیز از حاشیه نشینی در امان نبوده است. مهاجرت بی رویه، عدم توسعه فضاهای کالبدی و عدالت اجتماعی ناقصی که داشته ایم با حاشیه نشینی دست و پنجه نرم می کنیم. شهرهای امروز توسعه یافته اند، اما آیا نقطه پایانی و مرکز شهر شبیه هم از فضاهای و امکانات شهری استفاده می کنند؟ خیر پس شهر توسعه نامتوازن پیدا کرده است.

وی ادامه داد: کمیسیون اجتماعی شورای شهر به دنبال توسعه پایدار اجتماعی در شهر اصفهان است. لذا این دفاتر در چند حوزه فعالیت می کنند، مددکاری، علوم اجتماعی، حقوقی و شهرسازی از جمله حوزه های مورد نظر است که این دفاتر به دنبال افزایش دانش و ارتقا توانایی افراد در این زمینه هستند و می‌خواهد شهروندان را در این زمینه آگاه کند. این دفاتر قرار است حس تعلق را افزایش و شهروندانی مطالبه گر را به شهر اضافه کند چرا که مطالبه گری حس تعلق را در افراد افزایش می دهد.

محمدی با بیان این مطلب که شهروندان باید به جایی برسند که مطالبه گر خوبی شوند و اصفهان را از خود بدانند، افزود: این دفاتر شکل فعال دارند و فقط خدماتی نیستند بلکه با شناسایی معضلات خودشان مداخله می کنند به حوزه دانش و توانایی افراد وارد شده شناسایی می کنند و بر اساس آن آموزش تعریف می کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از آسیب های شهری به دلیل ناآگاهی مردم شهر است و این دفاتر قرار است آگاهی شهروندان را در خصوص حقوق خود افزایش دهد .این دفاتر پس از اطلاعات، مطالعات و مداخلاتی که انجام دادند یک بانک اطلاعاتی قوی ایجاد می کنند که می شود از آنها یک استفاده بهینه کرد. بسیاری از حاشیه نشین های شهر اصفهان به دلیل عدم شناخت از اصفهان مطالبه گری ندارند و زمینه برای آسیب به آنها بیش از ما بقی شهروندان می شود .

محمدی افزود: ایجاد این دفاتر در مسئولیت وزارت کشور است، اما مدیریت شهری اصفهان در این زمینه پیش قدم شده است. شهرداری اصفهان قرار شد به صورت داوطلبانه چهار دفتر تسهیل گری در شهر اصفهان راه اندازی کند و اعتبار مناسبی برای ایجاد این دفاتر تخصیص شده است.

وی ادامه داد: مناطق ۱۳، ۹ و۶ شهرداری نیز مکان هایی است که این دفاتر در آنها افتتاح خواهد شد. این اولین تفاهمنامه ای است که یک شهرداری در کشور با وزرات کشور می بندد تا بتواند معضلات اجتماعی را کاهش دهد لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات