بافت منظم شهری و تامین مسکن ایمن، ارمغان مسکن‌های  ...

بافت منظم شهری و تامین مسکن ایمن، ارمغان مسکن‌های ...

بافت منظم شهری و تامین مسکن ایمن، ارمغان مسکن‌های ارزان قیمت در مناطق کم‌برخوردار مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع‎‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدهادی مهدی‌نیا، در حاشیه بازدید رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد از عملیات ساخت پروژه مسکونی مشارکتی «علویه» با بیان اینکه ساخت‌وسازهای ساختمانی در بخش‌هایی از مناطق کم‌برخوردار که در گذشته خارج از محدوده شهری بوده‌اند، به شکل غیررسمی انجام شده و اشکال بسیار نامناسبی به لحاظ سازه‌ای و بافت‌ شهری شکل گرفته است، اظهارکرد: مناطق پیرامونی شهر مشهد هم معنایی جز این ندارد.

مهدی‌نیا افزود: در این مناطق، اراضی بزرگ‎مقیاس مستعدی باقی مانده که با همکاری‌های بین‌سازمانی همچون مدیریت شهری، راه و شهرسازی، استانداری، دستگاه‌های خدمت‌رسان و خیرین حوزه مسکن و ... میتواند الگوهای مناسب مسکن‌ ایمن و مقاوم را ارائه دهد؛ این اقدامات موجب شکل‌گیری بافت شهری منظم می‌شود و هزینه های تمام شده را پایین می‌آورد تا در اختیار اقشار آسیب‌پذیر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: امیدواریم پروژه مسکونی علویه و دیگر پروژه‌های از این دست، الگویی برای اراضی بزرگ مقیاس در مناطق کم‌برخوردار باشند و به مرور زمان بتوانیم از این طریق بافت‌های آسیب‌دیده قبلی را هم اصلاح کنیم.

مهدی‌نیا با اشاره به رعایت تمامی استانداردها و مقررات ملی ساختمان در این پروژه، گفت: تکیه بر این اصول و مقررات موجب مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در برابر حوادث غیرمترقبه و کاهش خسارات جانی و مالی می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات