در صد و چهارمین جلسه شورای شهر اهواز چه گذشت؟

در صد و چهارمین جلسه شورای شهر اهواز چه گذشت؟

یکصد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر اهواز روز سه شنبه ۱۷ دی ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۴ در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

محمدهادی قنوات، در ابتدای جلسه ضمن تقدیر از حماسه شهروندان اهوازی در استقبال از سردار سلیمانی گفت: حماسه خوزستان و شهر سرافراز اهواز در استقبال از پیکر پاک و مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی توطئه‌های استکبار جهانی را نقش بر آب کرد .

وی افزود:  اهواز بیرق هویت، ایمان و شجاعت را به اهتزاز درآورد و برگ زرینی در کتاب تاریخ افتخار ایران اسلامی به ثبت رسانید .

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: قیام اهواز آغاز شکست دشمنان ایران و اسلام بود که شعله سرخ شهادت و انتقام را در ایران اسلامی برافروخت و جاری ساخت .

وی افزود: اهواز نشان داد دژ مستحکمی برای ایران اسلامی و مقام عظمی ولایت است، شورای شهر اهواز در برابر عظمتی که مردم دلیر اهواز در استقبال باشکوه از سردار دل‌ها داشتند سر تعظیم فرو می‌آورند؛ به راستی که خط خون نقطه پایان سلیمانی نیست .

چرا بهسازی خیابان امام(ره) اهواز طولانی شد؟

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به تاخیر در بهسازی خیابان امام(ره) گفت: باید شرایط این خیابان با برقراری دو سه شیفت کاری بهتر شود و تا پایان بهمن‌ماه بهسازی خیابان امام(ره) به پایان برسد . محمدرضا ایزدی با تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و برخی دیگر از هموطنانی که در ازدحام جمعیت امروز در جریان تشییع سردار جان باختند، اظهار کرد: از تصویب موافقت‌نامه اجرای پروژه‌هایی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در مدت زمان کوتاه تشکر می‌کنم .

وی افزود: همچنین پروژه‌ها به مرحله کلنگ‌زنی رسیده‌اند و امیدی در دل مردم ایجاد شده که در این راستا از مدیریت شهری تشکر می‌کنم .

عضو شورای شهر اهواز با انتقاد از عدم اتمام برخی پروژه‌های شهری بیان کرد: علیرغم اینکه برخی پروژه‌ها با هزینه اندک به پایان می رسند اما برخی پروژه‌های شهری یک سال و برخی دیگر سالیان سال است که به سرانجام نرسیده است .

ایزدی گفت: فرهنگسرای کوی جمهوری با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون تکمیل نشده است که به مرور مستهلک خواهد شد اما هنوز افتتاح نشده است در حالی که تکمیل این پروژه در این منطقه بسیار ضروری است و می‌تواند کمک زیادی به ساکنان این منطقه کند .

وی تصریح کرد: همچنین پروژه پل زردشت با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل کارهای جزئی بلاتکلیف رها شده است .

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: از روز اول پای کار آمدن کتانباف شهردار پیشین اهواز بر انجام بهسازی نمای خیابان امام مُصر بودیم و بودجه مورد نیاز آن در شورا تصویب شد. در حالی که سال گذشته قرارداد منعقد و پیمانکار آن مشخص شد، اما در طول یک سال اخیر به اندازه یک هفته هم در این زمینه کار نشده است. در این یک هفته کار هم، تنها کنده کاری و تخریب بدنه برخی ستون‌های خیابان امام انجام شده است و چهره زشتی در شهر ایجاد کرده و تقریبا رها شده است .

وی عنوان کرد: خیابان امام(ره) پیشانی اهواز است و چهره این خیابان به این شکل برای خوزستان و اهواز ناپسند است. به زودی با ایام ۲۲ بهمن، ایام نوروز و سفر راهیان نور به اهواز مواجه خواهیم شد که باید شرایط این خیابان با برقراری دو سه شیفت کاری بهتر شود و تا پایان بهمن‌ماه بهسازی خیابان امام(ره) به پایان برسد .

وی گفت: اینکه دو تا سه نفر این کار را انجام دهند، شاید دو تا سه سال دیگر نیز بهسازی آن به پایان نرسد که عملکرد ضعیف و بسیار بدی از شورای شهر و شهرداری اهواز رقم می‌زند .

به دلیل فرسوده بودن اتوبوس‌ها ، تعداد اتوبوس‌های اهواز ماهیانه رو به کاهش است

عضو شورای شهر اهواز بر لزوم تعدیل نیروهای سازمان اتوبوسرانی اهواز تاکید کرد . حسین حیدری اظهار کرد: به دلیل فرسوده بودن اتوبوس‌ها و مشکلات مالی، تعداد اتوبوس‌های اهواز ماهیانه رو به کاهش است اما نیروها یا ثابت می مانند یا افزایش می یابند. باید این نیروها تعدیل شوند و به بخش های دیگر انتقال یابند .

وی با اشاره به نیروهای مازاد شهرداری، افزود: نیروهای سازمان اتوبوسرانی باید متناسب با فعالیتشان تعدیل شوند و نیروهای مازاد را به بخش های دیگر منتقل کنند. بحث ما تعدیل نیرو است که در برخی جاها تعداد نیرو کم و برخی جاها تعداد نیروها بیشتر است .

حیدری بیان کرد: رئیس سابق سازمان اتوبوسرانی اهواز عنوان کرده بود که ۱۸۰ دستگاه اتوبوس کار سرویس دهی در سطح شهر را انجام می دهند؛ در مدیریت شهری جدید در سه چهار ماه اخیر تعداد اتوبوس‌های اهواز حدود ۳۰ دستگاه کاهش یافته است .

در ادامه عبدالزهرا سنواتی رئیس شورای شهر اهواز، با تشکر از حضور مردم در مراسم پرشکوه تشییع سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: پس از رحلت امام(ره) شاید این مراسم در تاریخ انقلاب اسلامی در سراسر جهان بی‌نظیر بوده است .

وی افزود: امروز در کرمان به دلیل ازدحام جمعیت در مراسم تشییع سردار قاسم سلیمانی، تعدای  از هم‌وطنان‌مان فوت کردند که به خانواه آن‌ها تسلیت می‌گوییم .

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به برنامه‌ریزی جهت بازسازی اتوبوس‌های اهواز تصریح کرد: شرکتی که ساخت اتوبوس را انجام می داد اکنون از رونق افتاده و در حال بازسازی اتوبوس‌های شهرداری اصفهان است .

وی افزود: در پی هماهنگی سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز، بازدیدی از روند کار این شرکت انجام شده است و موافقت‌نامه بازسازی دو اتوبوس انجام شده است؛ اگر اتوبوس‌های بازسازی شده مورد تاییدمان قرار بگیرند، کارگاهی در اهواز ایجاد خواهیم کرد تا بازسازی اتوبوس‌های اهواز در همین شهر انجام شود.

یکصد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر اهواز با شش دستور کار برگزار شد که اصلاحیه لایحه ضرایب عوارض پذیره به تصویب اعضای شورای شهر رسید . همچنین لایحه اصلاح ردیف بودجه مصوب سال ۹۸ بر اساس جداول تعیین شده از دیگر مصوبات اعضای شورا بود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اهواز

    منبع خبر

    شورای شهر اهواز

    شورای شهر اهواز یک شورای شهر در شهر اهواز می باشد

      نظرات