چهره یک محله حاشیه‌نشین بجنورد تغییر می‌یابد

چهره یک محله حاشیه‌نشین بجنورد تغییر می‌یابد

چهره یک محله حاشیه‌نشین بجنورد تغییر می‌یابد

شهردار بجنوردگفت: اقدامات زیرسازی، آسفالت، احداث پارک و فضاهای ورزشی و فاضلاب محله ناظرآباد بجنورد آغاز شده که در بازه زمانی ۲۰ روزه باید چهره این محله حاشیه‌نشین تغییر یابد.

هادی زارعی با اشاره به وجود مشکلات بسیار در حاشیه شهر بجنورد، گفت: در این راستا رفع مشکلات این نواحی به ویژه در حوزه فاضلاب و آسفالت کوچه ها و بازگشایی معابر در دستور کار اصلی شهرداری قرار دارد.

وی با اشاره به آغاز عملیات بهسازی حاشیه شهر در محله ناظرآباد شهر بجنورد، خاطرنشان کرد: بر این اساس برنامه ریزی شده تا به عنوان نخستین گام،  مشکلات این محله در حوزه های مختلف و با همکاری دستگاه های اجرایی بویژه آب و فاضلاب شهری برطرف شود.

زارعی اظهار داشت: در این راستا پرسنل شهرداری در یک عملیات جهادی با هدف محرومیت زدایی به صورت تمام وقت در حال کار در این محله هستند.

وی یادآور شد: تا کنون ۳۰۰ کامیون از این محله خاکبرداری شده که ۱۰۰ کامیون آن از محل نخستین پارک سه هکتاری واقع در ناظرآباد برداشت شده است.

شهردار بجنورد افزود: همچنین ۱۰۰ اصله درخت ۲۰ساله به روش روتبال کاشت شده و در کنار این پارک نیز زمین ورزشی والیبال، بستکبال و فوتبال به منظور انجام فعالیت های ورزشی و سرگرمی اهالی به ویژه جوانان و کاهش آسیب های اجتماعی در حال راه اندازی است.

جابه جایی درختان به روش روتبال روی است که براساس این روش در گام اول می بایست با شناخت از گیاه، جایگاه گیاه، میزان رشد، نوع خاک وعوامل مرتبط نسبت به ریشه و انتقال اقدام کرد.

وی تامین روشنایی محله برای برقراری امنیت بیشتر  و حل مشکل فاضلاب آن را از دیگر اقدامات شهرداری برشمرد و گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات اساسی اهالی این محله فاضلاب است تعاملاتی با آب و فاضلاب شهری برقرار شده که براساس آن ۱۲ نفر از پیمانکاران این شرکت در حال اجرای شبکه فاضلاب هستند.

وی افزود: این در حالی است که زیرسازی کوچه ها و معابر محله نیز در کنار تمامی این اقدامات در حال انجام است و قرار است با استفاده از اعتبارات باز آفرینی شهری آسفالت شود.

زارعی خاطرنشان کرد: در این راستا به منظور جلب مشارکت مردم و همکاری با اهالی این محله هرکسی از مالکین این محله که تمایل داشته باشد با شهرداری برای بازگشایی معابر توافق کند می تواند از ۵۰ درصد تخفیف صدور پروانه طرح های تشویقی شهرداری بهره مند شود.

وی اظهار داشت: همکاری بسیار خوب اداره آبفای شهری بجنورد و استفاده از فرصت های بسته تشویقی شهرداری بجنورد برای دستگاه های خدمات رسان باعث جلوگیری از دوباره کاری و حفاری مجدد توسط این دستگاه ها می شود.

وی افزود: عملیات اجرای فاضلاب شهری در منطقه ناظر آباد و استفاده از فرصت بسته تشویقی شهرداری توسط آبفای شهری بجنورد علاوه بر صرفه جویی منابع، مانع از تخریب آسفالت ناشی از جاری شدن فاضلاب منازل در کوچه ها می شود.

شهردار بجنورد خاطرنشان کرد: بی شک همکاری دستگاه های مرتبط در امور شهر و همدلی این مجموعه ها تحت مدیریت واحد شهری باعث توسعه شهر خواهد شد.

وی گفت: منافع این عملیات همزمان در منطقه ناظر آباد علاوه بر شهروندان به دو دستگاه شهرداری و ابفای شهری خواهد رسید به طوری که آبفای شهری طرح خود را بدون پرداخت هزینه های آسفالت و حفاری با هزینه بسیار پایین انجام و همزمان هزینه های شهرداری بابت عدم تخریب آسفالت ناشی از فاضلاب جاری در کوچه کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه فاضلاب جاری در معابر هر ساله باعث تخریب آسفالت شده و بطور متوسط هر ۱۸ ماه یکبار می بایست آسفالت روکش می شد، یادآور شد: تعامل دو دستگاه باعث جلوگیری از حفاری مجدد، آسفالت جدید و حیف و میل بیت المال و اعتراض شهروندان می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بجنورد

    منبع خبر

    شهرداری بجنورد

    شهرداری بجنورد

    شهرداری بجنورد یک شهرداری در شهر بجنورد می باشد

      نظرات