آقای مهندس علی حبیب‌زاده به عنوان مدیر منابع آب قائمشهر و...

به گزارش روابط عمومی آب منطقه‌ای مازندران: طی آئینی آقای مهندس حبیب‌زاده به عنوان مدیرمنابع آب قائمشهر و سوادکوه معرفی و از زحمات آقای مهندس نیک اختر مدیر قبلی آن امور قدردانی به عمل آمد.
به گزارش روابط عمومی آب منطقه‌ای مازندران: طی آئینی آقای مهندس حبیب‌زاده به عنوان مدیرمنابع آب قائمشهر و سوادکوه معرفی و از زحمات آقای مهندس نیک اختر مدیر قبلی آن امور قدردانی به عمل آمد.
در جلسه تودیع و معارفه مدیران مدیریت منابع آب قائمشهر و سوادکوه که آقای دکتر موسی نامدار جانشین مدیرعامل، جمعی از مدیران، همکاران قائمشهر و دهیاران و شورای اسلامی برخی از روستاها حضور داشتند، ابتدا آقای مهندس هادی نیک‌اختر مدیر قبلی آن امور با تشریح وضعیت منابع آب حوزه تالار و سیاهرود گفت: پتانسیل آب سطحی و زیرزمینی این حوزه حدود ٨٠٠ میلیون مترمکعب است که سالانه ۵٠درصد آن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به میزان مصرف آب در این حوزه گفت:در حال حاضر حدود ٣٠٠ میلیون مترمکعب از آب سطحی 100میلیون مترمکعب از آب زیرزمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد که این منابع از طریق آب به‌هنگام رودخانه و ١٨٣ قطعه آب بندان با ظرفیت ١٠٠میلیون مترمکعب و ٢٣٠٠٠ حلقه چاه به میزان 100میلیون مترمکعب بهره‌برداری می‌شود که این رقم معادل ۵٠درصد پتانسیل آب سطحی و زیرزمینی موجود است.
نیک‌اختر با بیان اینکه در ۵ سال اخیر در این شهرستان شرایط آبی به‌ گونه‌ای بود که برخی از سال‌ها به شدت با کم‌آبی مواجه بودیم و در برخی دیگر از سال‌ها به ویژه سال گذشته شاهد وقوع سیلاب در سطح گسترده بودیم که با تلاش زیاد توانستیم از این شرایط عبور کنیم.
نیک‌اختر با تشریح برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت امور منابع آب در طی ۵ سال گذشته گفت: در برنامه کوتاه‌مدت تمرکز امور بر کنترل و نظارت بر منابع آب، شناسایی نقاط آسیب‌پذیر به ویژه در بخش مهندسی رودخانه بوده و در برنامه میان‌مدت اهداف خود را به حفاظت و کنترل منابع آب سطحی و زیرزمینی، حفاظت از محیط زیست و در برنامه بلندمدت بیشتر بر توسعه پروژه‌های منابع آب تمرکز نمودیم.
مدیر قبلی منابع آب قائمشهر و سوادکوه با اشاره به اقدامات برجسته امور در بحث ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها گفت: در حوزه تالار و سیاهرود بیش از ٣٠ پیمانکار برای اجرای پروژه‌های مهندسی رودخانه به ویژه ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها انتخاب گردید که در حوزه عمل شهرستان سیمرغ ٩٠درصد از کار لایروبی و ساماندهی رودخانه انجام شد، در حوزه جویبار حدود ٧٠درصد و در حوزه قائمشهر و سوادکوه حدود ۵٠درصد از عملیات اجرایی به اتمام رسید که امیدواریم با کمک مردم و حمایت و همکاری دستگاه‌های ذیربط کل هدف‌گذاری‌های انجام شده محقق شود.
ایشان در پایان آزادسازی بستر و برچیدن سازه‌های غیراستاندارد تقاطعی از جمله پل‌ها را یکی از اقدامات شاخص این بخش برشمرد.
در ادامه آقای دکتر نامدار جانشین مدیرعامل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از جمله سردار سرافراز شهید سپهبد سلیمانی و بیان خاطراتی از شهدای شاخص منطقه از جمله شهید بلباسی، کشوری و رنجبر به اهمیت خدمتگزاری به مردم و تکالیف ما در قبال این شهدا پرداخت و گفت: انتظاری که شهدا از ما دارند تکریم مردم و صیانت از حقوق آنها است. اگر غفلتی در این بخش صورت گیرد قطعاً شهدا و خدای شهدا مارا نخواهند بخشید.
ایشان با ذکر آیاتی از کلام‌الله مجید انتظار خالق هستی از بشر را عبادت و بندگی و عمران و آبادی برای مردم برشمرد و گفت: اگر کسی بتواند رضایت مؤمنی را با عملش به‌دست بیاورد این فرد در روز قیامت قطعاً مشمول رحمت الهی که به آن وعده داده و تعبیر ادخال سرور را در قرآن بیان فرموده دارد.
نامدار کار کردن در دستگاه اداری و اجرایی را یک فرصت برای خدمت‌گزاری برشمرد و گفت: وقتی فردی مسئولیتی کاررا به عنوان مدیر می پذیرد، قطعاً این فرد باید خدمات بیشتری ارائه دهد و دغدغه بیشتری داشته باشد.
ایشان در پایان برگزاری جلسه تکریم را امری ضروری برشمرده و آن‌را یک سنت حسنه ذکر کرد و گفت: این نشست بهانه‌ای است تا از زحمات مدیرانی که طی سال‌ها تلاش کردهاند قدردانی نماییم و امروز هم لازم می‌دانیم از جناب مهندس هادی نیک‌اختر که حدود ۵ سال در این امور اقدامات ارزشمندی را به سرانجام رسانده تشکرشود و از سویی ضمن آرزوی توفیق برای آقای مهندس حبیب‌زاده انتظار داریم همکاران با تلاش مضاعف‌تر فعالیت‌های خود را جهت خدمت‌رسانی بهتر تداوم بخشند.
لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای مازندران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای مازندران

    شركت آب منطقه‌ای مازندران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات